صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی با توجه به شیوع کرونا و ممنوعیت حضور زائران در بقاع متبرکه، اقدامات این اداره کل در ایام نوروز تشریح کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه طرح "آستان مهربانی" در آستانه سال جدید و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور اجرا می‌شود، گفت: ۱۱۰۰ پک بهداشتی، ۵۰ هزار ماسک و ۱۵۰۰ بسته مواد غذایی با ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل موقوفات مرتبط استان خراسان رضوی و کمک خیرین تهیه شد.

وی افزود: این بسته‌ها مواد غذایی و پک‌های بهداشتی در میان نیازمندان اطراف بقاع متبرکه و مناطق کم برخوردار استان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی گفت: ۵۰۰ بسته مواد غذایی و ۵ هزار عدد ماسک در مناطق حاشیه شهر مشهد و ۱۵۰ بسته مواد غذایی در شهرستان طرقبه شاندیز توزیع شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده تصریح کرد: برنج، روغن، حبوبات، سویا و ماکارونی اقلام تشکیل دهنده بسته‌های مواد غذایی می‌باشد.

اجرای طرح آرامش بهاری در ۸۰ بقعه متبرکه بدون حضور زائران

مدیرکل اوقاف استان گفت: برنامه‌های بقاع متبرکه بدون حضور زائران اجرا می‌شود که جمله آن می‌توان بخش دعای لحظه تحویل سال، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری، پخش دعای کمیل و دعای توسل و تضرع به با الحوائج امام موسی الکاظم (ع) جهت رفع بلا و شفای مریض ها، پخش مولودی و سخنرانی‌های مناسبتی در ایام شادی و اعیاد شعبانیه از بلندگوی بقاع متبرکه مجری طرح اشاره کرد.

وی افزود: نصب ۸۰۰ پوستر نمایشگاهی متناسب ایام در محل‌های مناسب جهت استفاده عموم، توزیع ۲۰۰۰ جلد کتابچه دعای هفتم صحیفه سجادیه و فضا سازی و آذین بندی بقاع متبرکه مجری طرح از دیگر اقدامات بقاع متبرکه در این ایام است.

اجرای طرح قرآنی آرامش بهاری در ضیافت الهی

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده با اشاره به اینکه بستر فضای مجازی، بستری مناسب برای اجرای برنامه‌ها در این ایام است، گفت: در همین راستا طرح قرآنی آرامش بهاری در ضیافت الهی از عید سعید مبعث تا عید فطر به مدت ۲ ماه در پیام رسان‌های ایتا، سروش و روبیکا در قالب مسابقه صدای نور اجرا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: این مسابقه محدویت سنی و جغرافیایی ندارد و تمامی استان‌ها می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه محتوای این مسابقه فایل‌های صوتی از تفسیر قطره‌ای استاد قرائتی است، تصریح کرد: هر روز به ۵ نفر از منتخبین مسابقه به قید قرعه جایزه نقدی ۵۰۰ هزار ریالی اهدا می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده افزود: علاوه بر ۵ جایزه روزانه، کسانی که حداقل در ۳۰ مسابقه این طرح شرکت کرده باشند در قرعه کشی پایانی کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات شرکت داده خواهند شد.
وی افزود: این مسابقه با مشارکت مؤسسه آموزش عالی فردوس، موقوفه قرآنی شاندیز، آستان مقدس امامزاده سیدحمزه (ع) کاشمر و آستان مبارک خواجه اباصلت مشهد (ره) اجرایی می‌شود.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.