صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نخستین رویداد ملی مسئله محور در حوزه مدیریت مصرف آب شهری با عنوان «نوآوری های اجتماعی آب شهری» در دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی برگزار شد. 

به گزارش شهرآرانیوز، هدف از برگزاری این همایش جذب ایده‌ها و محصولات برتر خلاقانه و حمایت از مجموعه های صنایع خلاق و دانش بنیان در حوزه آب است.

شرکت آب و فاضلاب مشهد در راستای رسالت خود برای اجرای رویکردهای مدیریت مصرف آب در شهر مشهد طرحی دانش بنیان با عنوان مشهد؛ شهر حساس به آب و دوستدار آب در سال ١۴٠٢ اقدامات زیر ساختی و اجرایی در این حوزه را در دستور کار خود قرار داد.

در همین راستا فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و طرح‌های نوآورانه حوزه فرهنگی و علوم اجتماعی جهت حساس نمودن جامعه شهری نسبت به مسئله آب و نهادینه شدن امرمدیریت مصرف در میان عموم جامعه تعریف شد.

در سال ١۴٠٣ در جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندیهای مردمی، رویدادی مســئله محور با عنوان  نوآوری های اجتماعی آب شهری که از آن به «آبینو » یاد می‌شود برنامه ریزی شدتا با طرح مسـائل و چالشهای اجتماعی و فرهنگی شـهر در بخش آب، ایده‌پردازان و نوآوران از سراسر کشور، با تعریف طرحهای نوآورانه، در حل بخشی از مسائل آب دومین کلانشهر کشور سهیم باشند. 

طی فراخوان صورت پذیرفته از آذرماه ١۴٠٢ تاکنون ۵۴ ایده از سراسر کشور در حوزه علوم اجتماعی و فرهنگ سازی دریافت شد و بعد از غربال اولیه در این رویداد آبینو  ١٠ ایده برتر طرح های خود را ارائه خواهند داد و در پایان ٣ طرح برتر و شایسته انتخاب خواهند شد.

همچنین سه سرمایه‌گذار  در رویداد حضور داشته تا از ایده های برتر رویداد و به جهت توسعه ایده‌ها از آن ها حمایت کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.