به گزارش شهرآرانیوز، اتاق اصناف مشهد طی دو اطلاعیه به تمام واحدهای صنفی شهر، خواستار تعجیل این واحدها در دریافت شناسه یکتا شد. در این اطلاعیهها آمده است: براساس تبصره۷ ماده۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی شوند و از این تاریخ، هر واحد صنفی مجاز در شهر مشهد که مجوز الکترونیکی «شناسه یکتا» نداشته باشد، از نظر قانون و سامانههای دولتی و بانکی فاقد مجوز محسوب میشود.
اعضای تحتپوشش اتحادیهها میتوانند با مراجعه به درگاه ملی مجوزها و با داشتن کارت ملی، کدپستی و شماره مجوز، مجوز الکترونیکی «شناسه یکتا» دریافت کرده و در واحد صنفی خود نصب کنند تا نامشان در بانک اطلاعات کسبوکارها قرار گیرد.
۱. ورود به درگاه ملی مجوز به نشانی mojavez.ir؛
۲. ورود به کارتابل شخصی با شماره همراه؛
۳. انتخاب گزینه «شناسه یکتا» برای مجوزهای قدیمی؛
۴. جستوجوی رسته شغلی درجشده در پروانهکسب؛
۵. تأیید متن نکات آموزشی؛
۶. ثبت چهار کد شامل سریال کارت ملی (شماره پشت کارت ملی یا شماره رهگیری درخواست کارت ملی)، شماره همراه، کدپستی، پروانهکسب و شناسه صنفی؛
۷. ثبت درخواست و صدور شناسه یکتا و QRکد؛
۸ چاپ QRکد خود از قسمت «درخواستهای من» یا از سامانه بانک اطلاعات کسبوکار کشور بهنشانی qr.mojavez.ir و نصب آن در واحد صنفی.