صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر پنجمین کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) گفت: کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) به‌دنبال معرفت‌گشایی و رازگشایی از حقیقت‌های جهان معاصر نسبت به ظلم است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی در ابتدای این همایش با اشاره به جزئیاتی از اهداف برگزاری این کنگره اظهار کرد: به طور کلی، ادوار چهارگانه کنگره در بازه زمانی سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۲ برگزار شد، اما بنا به تدبیر تولیت وقت درخصوص ضرورت عمق‌بخشی و گسترش ملموس مطالعات درباره اندیشه تمدنی امام رضا (ع)، برگزاری کنگره پنجم به اندازه ۳۱ سال به تعویق افتاد.

وی افزود: در طول این سال‌ها، بیش از ۵۰ پیش‌نشست برای کنگره پنجم برگزار شد. ۱۷ پیش‌نشست در کشور‌های آمریکای لاتین، اروپایی و آفریقایی و ۳۳ پیش‌نشست در سطح ملی، همه گویای توجه ویژه برگزارکنندگان به مطالعه شایسته کلام و سیره علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) است که ابعاد تأثیرگذاری آن بر زندگی بشر باید با موثرترین سنجه‌های مطالعاتی مورد بررسی قرار بگیرد.

دبیر کنگره جهانی امام‌رضا(ع) خاطرنشان کرد: این کنگره به دنبال معرفت‌گشایی و رازگشایی از حقیقت‌های جهان معاصر نسبت به موضوع ظلم است و اهمیت برگزاری آن در شرایط کنونی، به دلیل حقیقتی است که امروزه شاهد آن هستیم. امروزه امید به تحقق عدالت در میان جهانیان در ضعیف‌ترین جایگاه خود قرار دارد و شاهد گسترش روزافزون مظالمی هستیم که در تاریخ بشر بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: منطبق بر سیره عملی امام هشتم(ع)، پایبندی به قوانین طبیعی مهم‌ترین ضرورت شکل‌گیری عدالت همگانی است؛ همان‌طور که گفته شده اگر بر خود خوب برانیم، دیگران خوب خواهند دید و اگر با خود بد بسازیم، دیگران بد خواهند دید.

انتشار محتوای نشست مشترک اعضای کنگره پنجم با رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار و قرائت پیام مراجع تقلید، آیات عظام مکارم‌شیرازی، جعفر سبحانی و عبدالله جوادی‌آملی از محور‌های برگزاری این کنگره بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.