صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند

  • کد خبر: ۲۲۸۲۲۸
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که واشنگتن همچنان «متعهد» به کمک به اوکراین برای پیروزی در جنگ علیه روسیه است، اما حملات به خاک روسیه را تشویق نمی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آنتونی بلینکن روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست خبری مشترک با دیمیترو کولبا همتای اوکراینی خود در کی یف گفت: ما حملات خارج از اوکراین را تشویق یا ممکن نکرده‌ایم، اما در نهایت اوکراین باید درباره نحوه اجرای این جنگ، جنگی که برای دفاع از آزادی، حاکمیت، تمامیت ارضی خود انجام می‌دهد، خودش تصمیم بگیرد.

وزیر خارجه دولت جو بایدن افزود: ما به حمایت از اوکراین از طریق ارائه تجهیزات مورد نیاز برای موفقیت ادامه خواهیم داد.

بلینکن همچنین اعلام کرد که آمریکا ۲ میلیارد دلار کمک مالی نظامی خارجی برای اوکراین فراهم خواهد کرد و افزود: "ما این کمک را در اولین صندوق سرمایه گذاری دفاعی قرار دادیم."

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که این صندوق دارای سه جزء خواهد بود، از جمله:تامین سلاح برای اوکراین، سرمایه گذاری در پایگاه صنعتی دفاعی اوکراین و تامین مالی خرید تجهیزات نظامی از کشورهای دیگر

بلینکن گفت: "البته، همه ما بر وضعیت شرق و شمال شرق، به ویژه خارکف متمرکز هستیم. بنابراین جدیدترین حمایتی که من به تازگی اعلام کردم، به ویژه کمک ۶۰ میلیارد دلاری، در زمان حساسی انجام می شود."

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.