صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بخت، یار مستضعفان

  • کد خبر: ۲۲۸۴
  • ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

رسول رضایی - او را همه افرادی که از نزدیک با او برخورد داشته‌اند به تواضع، روی خوش و برخورد مهربانش می‌شناسند. شاید همین علت بود که وقتی شهید لاجوردی سازمان زندان‌ها را در سال 76 ترک می‌کرد، خطاب به کسانی که از رفتن وی ناراحت بودند گفت: «نگران نباشید! یک نفر بهتر از من می‌آید.»
متولد 1331 در مشهد و دانش‌آموخته مدرسه کادرساز حقانی قم است. بیشتر مسئولیت‌هایش در دهه 60 و اوایل 70 در استان خراسان بزرگ و در حوزه مسائل قضایی بوده است.
پس از حدود 7 سالی که ریاست سازمان زندان‌ها را بر عهده داشت، دوباره به خراسان برگشت و مدیر کل دادگستری شد. با آغاز دولت نهم، به عنوان استاندار راهی اصفهان شد. در دولت دهم هم برای وزارت دادگستری از مجلس رأی اعتماد گرفت.
با حضور حجت‌الاسلام رئیسی در آستان قدس، دوباره مجاور حضرت رضا(ع) شد تا به عنوان قائم‌مقام، خادم خورشید باشد. با اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، او هم در دی ماه 97 آستان قدس رضوی را ترک کرد. چند ماه بعد، زمانی که رئیس جدید قوه قضائیه معرفی شد، او هم دوباره راهی این قوه شد تا رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه شود.
مرتضی بختیاری قرار است با رفتن پرویز فتاح از کمیته امداد خمینی(ره) این‌بار ردای خدمت به محرومان و مستضعفان بر تن کند. البته حتما عملکرد چندساله و تحولاتی که فتاح در این نهاد ایجاد کرده انتظارات را ‌از رئیس جدید بالا برده است. سه‌شنبه هفته جاری بختیاری رسما در این مسئولیت معارفه خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.