صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهدمقدس در جلسه ستاد مدیریت‌بحران شهرداری مشهد گفت: ما به‌دنبال متهم‌کردن کسی نیستیم؛ بلکه به‌دنبال ریشه‌یابی و رفع مشکلات هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف در جلسه ستاد مدیریت‌بحران شهرداری مشهد، اظهار کرد: باید شاکر خداوند برای نزول رحمت الهی باشیم؛ تمرکز بارندگی در جنوب مشهد بود و ارتفاعات، تشدیدکننده سرعت و شدت سیلاب شده بود.

وی افزود: ما به‌دنبال متهم‌کردن کسی نیستیم؛ بلکه به‌دنبال ریشه‌یابی و رفع مشکلات هستیم؛ آنچه مشخص است، زحمات همکاران در شهرداری به‌ویژه پاکبانان و نیرو‌های خدمات‌شهری، عمران، آتش‌نشانی، مپ، حمل‌ونقل عمومی و حتی بخش خصوصی بود. قطارشهری امشب هم تا ساعت ۲۴ فعال است و اتوبوس‌رانی تا ساعتی که نیاز باشد، در جهت کاهش ترافیک سطح شهر خدمات‌رسانی می‌کند.

شهردار مشهد ادامه داد: بارندگی‌های امروز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ است؛ میزان بارندگی در مشهد بین ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده، اما به‌دلیل رگباری‌بودن شدت دارد و ممکن است مشکل ایجاد کند، اما همه آماده هستیم. در ستاد بحران با حضور وزیر کشور، مصوبه‌ای اعلام شد مبنی بر اینکه شهرداری می‌تواند دیوار‌ها و موانع عبور سیلاب را بعد از بررسی فنی و مستند‌سازی تخریب کند. وزیر کشور از مدیریت شهری و استانی به‌دلیل رفع سریع مشکلات تشکر کردند و بحران میدان انقلاب ظرف مدت ۱۲ ساعت مدیریت شد.

قلندرشریف در ادامه عنوان کرد: فرمانده میدان در هر منطقه، شهردار منطقه است و باید رصد کند و قاطع باشد و محکم برخورد کند تا کار مدیریت شود و حضور مثمر و پررنگ داشته باشد. همچنین ستادی در سپاه۶۹ منطقه سیدی ایجاد شده تا خسارات واردشده را شناسایی کند و کمک‌های لازم را ارائه دهد. در میدان انقلاب نیز چند نفر از همکاران در سازمان عمران کار ویژه کردند و یکی از همکاران برای نجات خانواده‌ها ماشین خود را رها کرد که آسیب‌های زیادی دید و امروز همکاران شهرداری همه‌جا در کار و امدادرسانی پیشرو هستند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.