صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی با حضور جمعی از شاعران رضوی و شاعران کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امشب، ۲۹ اردیبهشت اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی در فرهنگسرای جهاد دانشگاهی برگزار شد.

سیدحسین سیدی، در حاشیه اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی اظهار کرد:  پانزدهمین جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان با موضوع رضوی برگزار شد و به کار خود پایان داد. از نظر من با اهمیت‌ترین جشنواره، مربوط به کودک و نوجوان است. تاثیرپذیری در کودکی بسیار بیشتر از بزرگسالی است.  

وی بیان کرد: مسیر اصلی زندگی در کودکی آغاز می‌شود. این جشنواره شاید به ظاهر کوچک باشد، اما انسان‌های بزرگی را پرورش می‌دهد. در این جشنواره ممکن است اتفاقاتی آرام و پنهانی بیفتد که در آینده دنیایی را تکان دهد. فرهنگ‌سازی برای کودکان و نوجوانان وظیفه ما است.  

فرهاد قائمیان نیز در ادامه تصریح کرد: امسال در بیست‌ویکمین جشنواره هنر‌های رضوی رویکرد بنیاد امام رضا (ع) و جشنواره‌های رضوی، مردم‌سازی بوده و هدف ما این است که برای ترویج هنر فرهنگ رضوی فعالیت بیشتری صورت بگیرد.  

وی افزود: سعی کردیم میان مردم و فعالیت‌هایی از قبیل شعر کودک و نوجوان، هنر‌های نمایشی، نقالی و... ارتباط برقرار کنیم و فرهنگ‌سازی صورت بگیرد. وجود چنین جشنواره‌هایی باعث اتفاقات خوبی برای نسل آینده می‌شود.  

مصطفی رحمان‌دوست، ضمن اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های شعر کودک و نوجوان، خاطرنشان کرد: بسیار خرسندم که برای برنامه‌ای که به نام امام رضا (ع) است سرداوری کردم.  

وی تاکید کرد: امام رضا (ع) تنها امامی است که آرامگاه ایشان در کشور ما قرار دارد. من معتقدم برای رسیدن به شعر کودک و نوجوانی که حضور امام رضا (ع) در آن پررنگ باشد راه درازی داریم و برگزاری چنین جشنواره‌هایی نیاز است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.