صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: وزش باد تا روز چهارشنبه پدیده غالب در سطح استان است.

آذر رضایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص وضعیت جوی مشهد و خراسان‌رضوی، اظهار کرد: براساس تحلیل و مدل‌های هواشناسی، تا روز چهارشنبه وزش باد پدیده غالب در سطح استان خواهد بود که در نواحی بادخیز به‌ویژه در پاره‌ای از نقاط جنوب‌شرق، نیمه جنوبی و دامنه‌های جنوبی بینالود وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امکان انتقال ذرات گردوغبار به برخی نواحی استان به‌ویژه مشهد مقدس وجود دارد، افزود: امروز و فردا در ارتفاعات، شاهد رگبار باران و رعدوبرق همراه با وزش باد لحظه‌ای هستیم.

این کارشناس هواشناسی تأکید کرد: روز دوشنبه به طور موقت و محسوس افزایش دمای روزانه را خواهیم داشت و در سایر روز‌ها، تغییرات قابل‌توجه دمایی رخ نخواهد داد.

به گفته وی، بعدازظهر امروز در مشهد وزش باد شدید با احتمال گردوخاک و در پاره‌ای از نقاط رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی ادامه داد: طی ٢۴ ساعت گذشته، نوسانات دمای مشهد بین ١۶ و ٢۴ درجه بوده است و امروز دمای هوای مشهد در گرم‌ترین ساعات به ٢٣ درجه و در سردترین ساعات به ١۵ درجه خواهد رسید.

طی شبانه‌روز گذشته، قوچان با دمای ١١ درجه و گناباد و بردسکن با دمای ٣٣ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بردسکن با ۵۴ کیلومتربرساعت ثبت شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.