صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی بیان کرد: ۸۳ هزار و ۱۵۰ خانوار برای طرح نهضت ملی در استان خراسان‌رضوی ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر دارای شرایط نهایی این طرح ملی هستند.

سیدخلیل منبتی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این رابطه توضیح داد: متولی اصلی طرح نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی است که زمین‌های ۹۹ساله به متقاضیان واگذار می‌کند.

وی افزود: در استان خراسان‌رضوی، ۹۴ شهر وجود دارد که ۸۷ شهر آن کمتر از ۱۰۰ هزار نفر و ۷ شهر بیش‌ از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ما تقریباً در ۵۳ شهر عملیات ساخت‌ را آغاز کرده‌ایم.

منبتی بیان کرد: در این شهرها ۸۳ هزار و ۱۵۰ خانوار برای طرح نهضت ملی ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر حائز شرایط نهایی این طرح ملی هستند که تاکنون ۲۷ هزار و ۷۲۶ قطعه زمین توسط وزارت شهرسازی و بنیاد مسکن تأمین شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی عملیات اجرایی آن آغاز شده است، افزود: از این تعداد، ۷۶۰ واحد را بنیاد مسکن آغاز کرده است که ما نظارت عالیه بر ساخت‌و‌ساز را خواهیم داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی بیان کرد: تاکنون ۳ هزار و ۴۰۴ واحد در مرحله اسکلت و سقف، یک هزار و ۹۰۰ واحد در مرحله سفت‌کاری و ۱۱۰۰ واحد به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

منبتی ادامه داد: در بحث سایت‌هایی که به شهرها اضافه شده، ما ۷۲ سایت به مساحت ۹۳۴ هکتار اضافه کردیم که طرح‌های آن ارائه شده و در کمیسیون ماده‌۵ طرح تفکیک آن انجام شده و ۶۹ سایت مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۱ شهر که دولت در آن‌ها زمین در اختیار نداشت، با بخش خصوصی توافق شد و زمین به متقاضیان واگذار شده است.

منبتی با بیان اینکه تأمین مالی این پروژه‌ها طبق مصوبه مجلس بر‌عهده نظام بانکی است، افزود: پنج بانک تجارت، صادرات، مسکن، ملی و ملت تاکنون وام ۵۵۰ میلیون‌تومانی به ۳ هزار نفر ارائه کرده‌اند که عملکرد نظام بانکی با کندی پیش رفته است و عقب‌ماندگی این بخش باید جبران شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.