صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی گفت: اگر فروش نان به‌صورت غیرحضوری و در بستر آنلاین هم صورت بگیرد، نباید قیمت آن تغییری داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای خطاب به تشکل‌های صنفی، واحد‌های صنفی نانوایی و عموم مردم اعلام کرد: به‌منظور سامان‌دهی فروش نان به‌صورت غیرحضوری (سکو‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی، فروش تلفنی و…) دستورالعمل فروش اینترنتی نان تصمیم جلسه کارگروه تنظیم‌بازار مورخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ابلاغ شده است.

به موجب این اطلاعیه، منظور از سکوی فروش غیرحضوری نان، بنگاه اقتصادی دارای مجوز‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح است که بستر مناسبت برای نمایش واحد‌های تولید نان و محصولات عرضه‌شده توسط آن‌ها، ثبت سفارش خرید، بسته‌بندی، پیگیری سفارش و تحویل نان به مشتریان را فراهم می‌کند.



رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز در‌این‌باره تصریح کرد: هنوز بخش‌نامه‌ای در این خصوص برای ما ارسال نشده است؛ اما اگر فروش نان به‌صورت غیر‌حضوری و در بستر آنلاین هم صورت بگیرد، نباید قیمت آن تغییری داشته باشد؛ مگر اینکه هزینه حمل به آن اضافه شود.

سیدعلی‌اکبر نصری‌سرآسیا افزود: نانوایی‌های ما باید بدانند اگر نانی را در بستر آنلاین می‌خواهند عرضه کنند باید براساس صف به مردم عرضه کنند و هیچ‌ نانوایی حق ندارد که با بهانه عرضه نان به طور مثال در اسنپ‌فود، نوبت‌دهی ویژه‌ای برای عرضه به آن بدهند.

وی یادآور شد: در ضمن، نانوایی‌ها چه یارانه‌ای و چه آزادپز، به هیچ‌وجه حق ندارند نرخ بیشتری از نرخ اتحادیه را دریافت کنند؛ چرا‌که نانوایی‌های آزاد‌پز ما هم شامل نرخ هستند و یارانه‌‌ای را از سوی دولت دریافت کنند. با توجه به دریافت این یارانه، به‌هیچ‌وجه حق افزایش نرخ نان را ندارند و فقط می‌توانند هزینه حمل را اضافه کنند.



نرخ انواع نان در نانوایی های مشهد


نرخنامه نانوایی های آزادپز در مشهد




ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.