صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اتحادیه اروپا با تکرار ادعاهای خود درباره همکاری تسلیحاتی ایران با روسیه در جنگ اوکراین و حمایت تسلیحاتی از گروه های مقاومت منطقه، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع ایران را تحریم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، اتحادیه اروپا امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مجموع ۶ فرد و سه نهاد را به بهانه «نقش آنها در انتقال هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) به روسیه و انتقال پهپاد یا موشک به گروه های مسلح و نهادهایی که صلح و امنیت در خاورمیانه و منطقه دریای سرخ را تضعیف می کنند، یا به دلیل مشارکت در برنامه پهپاد ایران» تحریم کرده است.

بر اساس این بیانیه، قرارگاه خاتم‌الانبیا، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت کاوان الکترونیک بهراد به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده‌اند.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: علاوه بر این، شورای اروپا تصمیم گرفت «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، یک فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC-QF) و رئیس سازمان صنایع هوایی ایران را تحریم کند.

طبق بیانیه اتحادیه اروپا، دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ماه گذشته از توافق سیاسی شورای وزیران امور خارجه اتحادیه برای تشدید سیاست شکست خورده تحریم ‌ایران، در پی عملیات صادق خبر داده بود.

در همین پیوند شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وی گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینی‌ها با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

شهید امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.