صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: رئیس‌جمهور اگر ساده‌زیست باشد، مردم در رفاه هستند. رئیس‌جمهور تجمل‌پرست، هستی مردم را خرج تجمل و توسعه تشکیلات خود می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم بزرگداشت سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) که ظهر امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) در حسینیه رهروان روح‌الله مشهد برگزار شد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و امام‌جمعه مشهد، در سخنانی با اشاره به گذشت بیش از ۳ دهه از ارتحال امام‌خمینی‌(ره) گفت: پس از گذشت سی‌وپنج سال از رحلت امام‌(ره)، هنوز هم برخی نمی‌توانند بپذیرند که ایشان از میان مردم رفته است.

وی افزود: اگر مقصود از زنده‌بودن امام(ره) مقامات معنوی و عالیه بهشتی ایشان باشد، این موقعیت برای بسیاری از فقها و اندیشمندانی که از دست داده‌ایم، وجود دارد. اما کمتر کسی از بزرگان را داریم که مردم چنین حسی نسبت به او داشته باشند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: این زنده‌بودن نام امام(ره) در میان مردم، ناشی از اثرگذاری و زندگی انقلابی امام (ره) بوده است که نه تنها در جامعه ما، بلکه در تمام جریان مقاومت و در عرصه‌های مختلف زندگی متدینین تایر داشته است.

وی افزود: امروز و در سالگرد ارتحال امام (ره)، یکی از مسائلی که مطرح می‌شود، مساله بقای انقلاب است. بسیاری از شخصیت‌ها در خارج و حتی در داخل کشور، معتقد بودند انقلاب وابسته به شخصیت امام (ره) است و اگر ایشان نباشند، این انقلاب هم دیگر نخواهد بود و دچار حوادث مختلف می‌شود. اما نه تنها انقلاب از بین نرفت و ادامه پیدا کرد، بلکه امروز تمام معیار‌های انقلابی امام (ره) را در شرایطی می‌بینیم که حتی در روز رحلت امام هم در شرایط نبودیم.

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: مسائلی مانند نابودی اسرائیل و استکبارستیزی، نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا طنین انداز شده است. اگر روزی شعار «مرگ بر آمریکا» فقط در ایران شنیده می‌شد، امروز مردم تمام دنیا این شعار را سر می‌دهند.

وی افزود: اگر آن روز امام (ره) صحبت از فقرا و محرومان می‌کردند و کمیته امداد را تاسیس کردند، امروز می‌بینیم مردم در عزای رئیس جمهوری که از دست داده اند، مهمترین امتیاز او را خدمت به محرومان و اقشار آسیب پذیر می‌دانند. هر چه امام آن روز گفت، نقطه عملی آن را چند برابر در جامعه خود مشاهده می‌کنیم خط شهادت ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با این خصوصیات، پس از گذشت سی و پنج سال از رحلت امام (ره)، ایشان همچنان در بین ما زنده است.

وی افزود: این زنده بودن ۲ چیز را به ما می‌آموزد: نخست این که شهادت، عملیات نیست. شهادت خط است. امام (ره) به ظاهر با بیماری از دنیا رفت. اما چه کسی است که بگوید امام شهید نشد.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: خط شهادت این است که هر چه داریم برای خدا و اسلام و انقلاب است. ممکن است کسی در میدان به شهادت نرسد. اما سبیل الله که فقط در میدان جنگ نیست. میدان خدمت و ممدیریت کشور هم سبیل الله هست. شهید هستی خود را در راه خدا داده و امام (ره) هم اینگونه بود.

وی افزود: امام (ره) از ابتدای زندگی تا ارتحال، همه چیز او در خدمت اسلام بود و از هیج خطری وحشت نداشت. هیچگاه در مقام حفظ جان و مال خود نبود و هستی او متعلق به اسلام بود. زمانی هم که رهبر انقلاب شد، امام همه چیزش در راه خدا بود و جز به آن فکر نمی‌کرد.

 آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: مهم این است که خط شهدا را در زندگی دنبال کنیم. در هر عملیلاتی که باشیم، اگر در خط شهادت باشد، انسان شهید از دنیا می‌رود.

 مقام معظم رهبری در دل‌های مردم جا دارد

امام جمعه مشهد در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: نکته دوم این که پس از ارتحال امام (ره) خبرگان رهبر انقلاب را تعیین کردند و نظام راه خود را با قدرت ادامه داد. راه انقلاب با رهبری خلف صالح امام (ره) ادامه یافت و انقلاب امروز قوی‌تر و نیرومندتر از گذشته است.

وی افزود: البته دراین که این که رهبری حکیمانه موجب پیموده شدن این مسیر بوده است، شکی نیست. اما این تمام دلیل نیست. رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری ناشی از این است که ایشان در دل‌های مردم جای دارد و این دل در دست خدا است.

 آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: از زمان رحلت امام (ره) چند نسل آمده اند. قوی‌ترین نسل امروز، جوانانی هستند که امام را درک نکرده اند و پس از او متولد شده اند. اما دلدادگی آنها به امام چنین وضعیتی را ایجاد کرده است.

 وی خاطرنشان کرد: اگر مردم شکرگذار نعمت انقلاب بودند، خداوند نیز در مسیر شکرگذاری، بهترین‌ها را برای آنها مقدر می‌کند. اما اگر خدای نکرده کفران نعمت کنند، اوضاع تغییر می‌کند زمزمه‌هایی مطرح می‌شود که می‌گویند رئیس جمهور ساده زیست نباشد.

 نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بزرگترین عذابی که خداوند متعال برای کفران نعمت انقلاب قرار می‌دهد، سرپرستی و مدیریت نااهلان دنیاپرست است که سرنوشت مردم را برای خود هزینه می‌کنند.

وی افزود: امروز برخی زمزمه‌هایی مطرح می‌شود که می‌گویند رئیس جمهور ساده زیست نباشد. غافل از این که این رویه امیرالمومنین (ع) نبود و رویه معاویه بود. رئیس جمهور تجمل پرست، هستی مردم را خرج تجمل و توسعه تشکیلات خود می‌کند.

 وی افزود: آیت الله رئیسی در دوران ریاست جمهوری خود، حتی یک صندلی هم به مجموعه ریاست جمهوری اضافه نکرد. ساده زیست بود و بر آن تاکید می‌کرد.

 آیت الله علم الهدی تاکید کرد: رئیس جمهور اگر ساده زیست باشد، مردم در رفاه هستند و اگر مردم شکرگذار انقلاب بودند، خدا بهترین نیرو را در مسیر آنها قرار می‌دهد. ساده زیستی، شاخصه‌ای بود که از این مرید خستگی ناپذیر مقام معظم رهبری شاهد بودیم و مردم هم آن را لمس کردند. این شاخصه برای مدیر اجرایی در جهت نجات محرومان و تامین زندگانی آنها لازم است. مردم بر اساس بصیرت و تجربه خود تصمیم می‌گیرند.

 امام جمعه در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به تعیین مدیر اجرایی شایسته برای اداره کشور گفت: امروز مردم با بصیرت و تجربه خود، مدیران را انتخاب می‌کنند. مردم در این سال‌ها چندین رئیس جمهور را دیده اند.

 وی افزود: نیازی به معرفی گزینه به مردم نیست. مردم بر اساس بصیرت و تجربه خود تصمیم می‌گیرند و مدیرانی انتخاب می‌کنند که حکیمانه تصمیم بگیرند و کشور را اداره کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
ُمردیم از رفاه
ناشناس
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
رئیس جمهور اگر باشعور و شرف و سواد و صداقت و مسئولیت پذیر باشد مردم در رفاه اند