صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دانش آموزان به گوش باشند/بخور و بخواب تمام شد

  • کد خبر: ۲۳۲۲۵
  • ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، از تهیه برنامه فعالیت‌های ورزشی و حرکتی و نیز طراحی انواع بازی‌های مناسب دانش‌آموزان در منزل در دوران قرنطینه خانگی به دلیل شیوع بیمار کرونا خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از مرکز اطلاع ‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش، مهرزاد حمیدی، صبح امروز در برنامه انتهای الوند شبکه دو سیما درباره وضعیت فعلی آموزش‌های مجازی به دانش‌آموزان، گفت: تقریبا از ۳ اسفند مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند، تا این زمان۷۰ درصد دروس آموزش داده شده بود. اما با توجه به وضعیت جدید و تعطیلی مدارس و خانه‌نشینی دانش‌آموزان، آموزش و پرورش بایدآموزش‌های تکمیلی را ارائه می‌کرد به همین خاطر بعد از دو روز از تعطیلی مدارس، آموزش‌ دروس دانش‌آموزان با همکاری صداوسیما آغاز شد.

 

وی با قدردانی از جهاد آموزشی که توسط فرهنگیان اتفاق افتاده است، افزود: معلمان به صورت مستمر از طریق امکانات شخصی و استفاده از بستر فضای مجازی، آموزش‌های مختلف را ارائه کردند. خوشبختانه با این اتفاق آموزش تعطیل نشد و اکنون می‌توانیم بگوییم تقریبا ۸۰ تا ۸۵ درصد محتوای، آموزش داده شده است.

 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تاریخ بشریت چنین چیزی را تجربه نکرده است و شیوع ویروس کرونا تغییرات گسترده‌ای در همه ابعاد به وجود آورده است، ادامه داد: در این ایام خانواده‌ها و فرزندان آنان در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. بنابراین در وضعیت فعلی احتمال بی‌تحرکی و یک‌نواختگی وجود دارد.

 

حمیدی ضمن تاکید بر انجام فعالیت‌های حرکتی در منزل گفت: با همکاری صداوسیما، برنامه‌های مختلفی از جمله «با هم برای هم» در این زمینه تهیه شد تا دانش‌آموزان در منزل بتوانند تحرک داشته باشند. ما باید با فعالیت‌های ورزشی و حرکتی با کم‌تحرکی مقابله کنیم. بهترین کار انجام فعالیت‌های ورزشی است و والدین باید در این زمینه مشارکت کنند.

 

وی با بیان اینکه والدین در این ایام باید مراقب باشند فرزندان را سرزنش نکنند، افزود: اکنون در آموزش و پرورش ۳۳ هزار معلم تخصصی تربیت‌بدنی بسیج شده‌اند تا انواع بازی‌های مخصوص این ایام را مناسب دانش‌آموزان طراحی کنند. دبیرخانه‌ای هم به این منظور شکل گرفته است، معلمان بعد از طراحی این بازی‌ها، آن را به دبیرخانه می‌فرستند و بعد از چند مرحله غربالگری در نهایت در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

 

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شبکه دو در حال حاضر میدان‌دار فعالیت‌های تربیت‌بدنی است، اضافه کرد: بهترین حالت این است که در این ایام عضلات حرکت داشته باشند و باید تاکید کنم در هر شرایطی می‌توان فعالیت‌های ورزشی و حرکتی انجام داد.

 

حمیدی از صداوسیما خواست تا در این ایام الگوهایی را که معلمان تخصصی تربیت‌بدنی تهیه کرده‌اند، هرچه بیشتر در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار دهند تا سلامت آن‌ها حفظ شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.