صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

«مینو افتاده» نوازنده و مدرس موسیقی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مینو افتاده از نوازندگان و مدرسان عرصه موسیقی روز هفدهم خرداد بعد از تحمل یک دوره طولانی بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت.

وی متولد اردیبهشت ۱۳۳۷ از ۱۰ سالگی وارد هنرستان موسیقی ملی شد و با انتخاب ساز تخصصی ویلن تحصیلات موسیقی را زیر نظر استاد ژوژ مارتیروسیان تحصیلات موسیقی آغاز کرد و از سال اول دبیرستان به بعد ساز پیانو و ساز تمبک را هم فرا گرفت.

بعد از پایان دوره هنرستان وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و به ادامه تحصیل پرداخت و از ۱۶ سالگی در ارکستر فرهنگ و هنر و ارکستر بانوان و گروه تمبک آن وزارتخانه زیر نظر استاد محمد اسماعیل شرکت کرد و اجراهای بسیاری را در اکثر شهرهای ایران داشت و در آن زمان در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی (صدا و سیما) نیز شروع به تدریس ویولن و کمانچه کرد و این همکاری تا زمان پایان کار مرکز ادامه داشت.

این هنرمند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در چندین گروه و آثار صوتی فعالیت داشت و کنسرت‌هایی در داخل و خارج از کشور نیز داشت و اخیرا بیشتر به کار تدریس در دانشکده پودمانی موسیقی و بنیاد رودکی و کلاس‌های معتبر آزاد مشغول فعالیت بود.

مراسم تشییع پیکر مرحومه مینو افتاده ساعت ۱۰ صبح روز جمعه هجدهم خرداد ۱۴۰۳ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تهران برگزار می‌شود.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.