صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

داود منظور انصراف خود را از نامزدی انتخابات چهاردهمین‌ دوره ریاست‌ جمهوری اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، منظور با انتشار متنی در فضای مجازی که با دعای «اللهم اهدنی فیمن هدیت و تولنی فیمن تولیت» آغاز شده، نوشت: با عنایت به حضور گسترده نامزدهای جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری و وجود گزینه‌های اصلح در جمع آنها، ضمن فراخوان مردم شریف ایران به مشارکت حداکثری، انصراف خود را از ادامه کاندیداتوری اعلام می‌کنم.

داود منظور که ریاست سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم را عهده‌دار است، اولین کاندیدای انتخابات چهاردهمین‌ دوره ریاست جمهوری است که انصراف خود را از حضور در این عرصه اعلام کرده است.

در پی شهادت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه او در سانحه سقوط بالگرد در سفر به استان آذربایجان شرقی در آخرین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، انتخابات ریاست جمهوری برای تعیین رئیس‌جمهور جدید باید بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی ظرف ۵۰ روز با تصمیم شورایی متشکل ار رؤسای قوه قضاییه و مقننه و همچنین معاون اول رئیس‌جمهور که سرپرستی دولت را بر عهده گرفته برگزار شود.

بر اساس تصمیم این شورا، انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران در ۸ تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح پنجشنبه (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) آغاز و پس از ۵ روز، با ثبت‌نام ۸۰ نفر، عصر روز دوشنبه ۱۴ خرداد به پایان رسید. 

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.