صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی درباره صدور قطع‌نامه هسته‌ای علیه ایران بیان کرد: چند مدتی است که بازار ارز آرامش و ثبات نسبی را تجربه می‌کند؛ بنابراین اجرای این قطع‌نامه نیز نمی‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، مرتضی افقه افزود: در زمان صدور قطع‌نامه نقش کارگزاران و بازیگران ارز اهمیت دارد؛ چون این افراد بیشتر از سایر مردم جامعه از اخبار و موارد موثر بر بازار ارز آگاهی دارند.

افقه گفت: اجرایی‌شدن این قطع‌نامه در بلندمدت هیچ اثری بر روی بازار‌های مالی ندارد و حتی در کوتاه‌مدت نیز نمی‌تواند آثار جدی بر روی اقتصاد و بازار ارز بگذارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: این قطع‌نامه به علت اینکه آمریکا نیز موافق آن نیست، اثر جدی و عمیقی بر روی اقتصاد نمی‌گذارد؛ البته همراه با جریان‌های روانی است، چون متغیر‌های اقتصادی به مسائل روانی حساس هستند.

وی افزود: در نهایت باید بگوییم با صدور این قطع‌نامه، تاثیر حقیقی و پایداری بر روی بازار‌های مالی رخ نمی‌دهد؛ حتی اگر نوسانی ایجاد شود، کوتاه‌مدت و موقتی است و بعد از گذشت زمان کوتاهی، شرایط به ثبات خود بازمی‌گردد.

این استاد اقتصاد در پایان تاکید کرد: باز هم تاکید می‌کنم، این قطع‌نامه روی اقتصاد و بازار ارز آثاری ندارد و شاید جنبه روانی آن هم به صورت کوتاه‌مدت باشد که بعد از گذشت چند روز از بین می‌رود؛ در نتیجه جایی برای نگرانی و حتی ورود بازارساز به بازار ارز وجود ندارد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.