صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رئیس ائتلاف آبی و سفید خواست به منظور جلوگیری از فروپاشی کابینه، از سمت خود کناره گیری نکند.

به گزارش شهرآرانیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راستای حفظ کابینه ائتلافی خود و جلوگیری از فروپاشی آن دست به دامان بنی گانتز شد.

بر این اساس، نتانیاهو در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در این باره نوشت: اکنون زمان اتحاد و همدلی است نه نفاق و جدایی. ما اکنون باید در برابر وظیفه خطیری که پیش رو داریم در کنار یکدیگر متحد باشیم.

میکی ظهار، وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی نیز در پیامی مشابه در شبکه اجتماعی ایکس از گانتز خواست در تصمیم خود برای کناره گیری از کابینه ائتلافی تجدید نظر کند. وی در این پیام تاکید کرد: به ویژه در شرایط فعلی که در آن قرار داریم گانتز باید به خاطر آینده اسرائیل در کابینه ائتلافی باقی بماند.

بنی گانتز پیش تر با تعیین ضرب الاجل برای نتانیاهو، از وی خواسته بود برای آینده پساجنگ در غزه برنامه خود را ارائه دهد، در غیر این صورت وی تهدید کرده بود از کابینه کناره گیری می‌کند. از آنجا که حزب لیکود در انتخابات پیشین کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) موفق به کسب اکثریت کرسی‌ها نشده بود، کناره گیری بنی گانتز به معنای فروپاشی کابینه ائتلافی و برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.

نظرسنجی‌ها در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد گانتز از اقبال عمومی بالایی در میان رأی دهندگان برخوردار بوده و احتمال رسیدن وی به پست نخست وزیری در صورت برگزاری انتخابات عمومی زیاد است.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.