صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در واکنش به استعفای «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت: اکنون زمان مناسبی برای استعفا نیست، بلکه زمان اتحاد است.

به گزارش شهرآرانیوز، نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: تا پیروزی و تحقق تمامی اهداف جنگ و در راس آن آزادی همه اسرا و نابودی حماس به راه خود ادامه می‌دهیم.

وی که در معرض افزایش فشار مخالفان برای برگزاری انتخابات زود هنگام است، گفت: در برای ورود هر حزب اسرائیلی به کابینه جنگ برای کمک به پیروزی تضمین امنیت اسرائیلی‌ها باز است.

وزیر دارایی و تندرو رژیم صهیونیستی

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز با ابراز خشم نسبت به استعفای گانتس گفت که این اقدامی بود که یحیی السنوار، سید حسن نصرالله و ایران به دنبال آن بودند.

وی افزود: خروج گانتس از کابینه جنگ یک اقدام سیاسی و غیرمسؤولانه و هدف از آن از هم گسستگی انسجام و یکپارچگی است.

اسموتریچ گفت: از رهبران احزاب صهیونیست که اسرائیل برایشان مهم است، می‌خواهم که برای تحقق پیروزی به دولت یکپارچه (کنونی) بپیوندند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که محافل امنیتی نسبت به ورود وی به کابینه جنگ پس از استعفای بنی گانتس ابراز نگرانی کرده بودند، در پی این استعفا خواستار پیوستن به کابینه جنگ شد

وی اظهار کرد: زمان آن رسیده تا تصمیماتی شجاعانه اتخاذ شده و بازدارندگی حقیقی ایجاد شود امنیت برای ساکنان جنوب و شمال و کل "اسرائیل" محقق شود.

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی

«یائیر لاپید» در این باره افزود: زمان آن رسیده دولتی با تدبیر جایگزین این دولت تندرو شود.

وی تاکید کرد تصمیم گانتس و گادی آیزنکوت برای خروج از کابینه شکست خورده جنگ مهم و درست بود.

لاپید تاکید کرد: زمان آن رسیده تا دولتی با تدبیر که امنیت و "گروگان"ها را بازگرداند و جایگاه بین‌المللی "اسرائیل" را بازیابد، جایگزین این دولت تندرو شود.

وزیر جنگ اسبق کابینه نتانیاهو

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق کابینه نتانیاهو و از اعضای سابق حزب لیکود که اکنون رهبر حزب یسرائیل بیتنو است، در واکنش به استعفای گانتس، آن را با تأخیر دانست، اما گفت که این یک اقدام خوب بود.

وی تاکید کرد که استعفای بنی گانتز از کابینه جنگ تصمیم خوبی بود و حتی اگر با تاخیر هم صورت گرفت اما باز از هیچی بهتر بود.

رهبر حزب یسرائیل بیتنو گفت زمان آن رسیده تا یک ائتلاف صهیونیستی تشکیل شود.

گادی آیزنکوت عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز پس از بنی گانتس، رسما استعفای خود و خروج از این کابینه را اعلام کرد.

وی در پیام استعفای خود تاکید کرد که کابینه جنگ تصمیماتی قاطع و ضروری برای تحقق اهداف جنگ اتخاذ نکرد.

استعفای آیزنکوت پس از استعفای گانتس قابل پیش بینی بود.

پیشتر نیز منابع صهیونیست از احتمال استعفای آیزنکوت پس از گانتس خبر داده بودند.

بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به طور رسمی استعفای خود را اعلام کرد و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی گفت: حضور در کابینه جنگ به خاطر سرنوشت مشترک بود نه شراکت سیاسی.

گانتس جمعه شب در نشست اخیر کابینه جنگ اسرائیل تهدید کرده بود اگر در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی در خصوص توافق برای آزادسازی اسیران اسرائیلی ایجاد نشود، فردا شب استعفای خود را تقدیم خواهد کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی دو روز پیش از نگرانی دستگاه امنیتی این رژیم درباره ورود «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی به شورای جنگ خبر داد.

براساس این گزارش، محافل امنیتی که دیدگاهشان درباره جنگ علیه غزه به دیدگاه گانتس و آیزنکوت دو عضو شورای جنگ نزدیک تر است، نگران هستند که در صورت استعفای این دو نفر، نتانیاهو و بن گویر تصمیم گیرندگان اصلی در این شورا شوند.

این منبع امنیتی در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، بن گویر را تهدیدی برای امنیت این رژیم دانست و با حضور وی در شورای جنگ مخالفت کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.