صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهرداری مشهد از ثبت ۱۵ روز هوای پاک برای مشهد از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون، خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رضا اسماعیلی در مصاحبه با برنامه رادیویی «شهرما»، ضمن تبریک هفته محیط زیست، اظهار کرد: فعالیت‌های انسان و افزایش گاز‌های گلخانه‌ای باعث آلوده‌ترشدن اتمسفر زمین شده که نتیجه آن گرمایش زمین است و تبعات و آثار آن مثل افزایش فراوانی پدیده‌های خشک‌سالی، گردوغبار و بارندگی‌ غیرطبیعی و سیل‌آساست که مواردی از این بلایا را طی سال‌های اخیر در مشهد شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه محیط زیست سالم حق آیندگان است، اضافه کرد: متأسفانه به‌شدت در حال تخریب این ودیعه الهی هستیم که تبعات آن دامن‌گیر بشر شده و احتمالاً در آینده با شدت بیشتری نیز بروز خواهد کرد.

رکورد گرم‌شدن زمین شکسته شده است

رئیس مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهرداری مشهد اظهار کرد: براساس گزارشات سازمان‌های جهانی، رکورد گرم‌شدن زمین شکسته شده و گرمایش سال گذشته میلادی در ۱۷۰ سال دوره ثبت دما در کره زمین بی‌سابقه بوده است. ازآنجاکه کره زمین یک سیستم به‌هم وابسته است، گرم‌شدن و تغییرات در اتمسفر آن، سایر بخش‌های سیستم را دچار اختلال می‌کند که همه این‌ها می‌توانند حیات انسان را به خطر بیندازند. حفظ محیط زیست و کره زمین نیازمند تلاش تک‌تک انسان‌هاست. 

اسماعیلی به کیفیت هوای شهر مشهد از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و افزود: در ۸۳ روز گذشته از سال ۱۴۰۳، ۱۵ روز هوای پاک، ۵۷ روز قابل‌قبول و ۱۱ روز وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است و خوشبختانه اعداد بالای ۱۵۰ در این روز‌ها نداشتیم.

شایان ذکر است در مدت مشابه سال گذشته، فقط ۵ روز هوای پاک برای مشهد ثبت شده است و ۵۹ روز قابل‌قبول و ۱۹ روز وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس داشته‌ایم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.