صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ناظر گمرکات خراسان رضوی و مدیر کل گمرک مشهد گفت: در رابطه با صادرات طی سال گذشته ۲ میلیون و ۹۱۲ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات داشتیم که این اعداد نسبت به سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۳۱ و ۱۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد جعفری امروز ۲۱ خرداد‌ماه در محل سالن کنفرانس اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در نشست خبری با موضوع تبیین خدمات و دستاورد‌های اقتصادی و دارایی، مالیاتی، گمرک، اموال تملیکی، بیمه ایران، بورس و شورای هماهنگی بانک‌های استان در سال گذشته اظهار کرد: در رابطه با صادرات طی سال گذشته ۲ میلیون و ۹۱۲ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات داشتیم که این اعداد نسبت به سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۳۱ و ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: طی سال گذشته ۲۹۵ هزار تن کالا به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار واردات به استان داشته‌ایم که این عدد نسبت به سال ۱۴۰۱ از نظر وزن ۷ درصد و ۱۵ درصد از نظر ارزش رشد داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی تصربح کرد: افزایش صادرات و واردات به اقدامات گمرک از جمله ایجاد انباری‌های اختصاصی واحد‌های تولیدی برمی‌گردد. تعداد انباری‌های اختصاصی واحد‌های تولیدی سالانه افزایش پیدا کرده سالانه رو به جلو است.

جعفری ادامه داد: طی سال گذشته ۳ میلیون و ۴۴۰ هزار تن صادرات از ترانزیت در کل استان داشتیم که این عدد در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: یکی از اقداماتی که سال گذشته به جهت کمک‌رسانی به صادرات استان انجام شد، توسعه گمرک ریلی مطهری بود که این مکان در گذشته تنها یک سکوی بارگیری داشته و دارحال حاضر این تعداد به سه سکو افزایش پیدا کرده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با گسترش گمرک مطهری می‌توانیم صادرات خوبی داشته باشیم؛ خصوصا می‌توان به صادرات استان‌های دیگر نیز کمک کرد. در بحث انبار‌های اختصاصی در سال گذشته در مجموع ۳۴ انبار عمومی و اختصاصی داشتیم که در سال جاری حدود ۱۰ مورد انبار اختصاصی به گمرک اضافه شده که به واحد‌های تولیدی خصوصا جهت مدیریت نقدینگی کمک می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.