صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دیدار با ماریس سانگیامپونگسا، وزیر امور خارجه تایلند در حاشیه نشست مشترک وزیران امور خارجه کشور‌های عضو بریکس و کشور‌های درحال‌توسعه، آخرین برنامه علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در سفر به شهر نیژنی نووگرود روسیه بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرپرست دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید در پیشبرد برنامه‌های سیاست خارجی به خصوص در توسعه روابط با کشور‌های آسیایی امتداد یابد.

باقری با اشاره به سفر کوتاه، اما ثمربخش اخیرش به تایلند و دیدار با مقامات عالی این کشور، بر وجود ظرفیت‌های بسیار مناسب برای توسعه و ارتقای همکاری‌ها در عرصه اقتصادی و تجاری بین دو کشور تاکید کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه وضعیت اسفبار جاری در غزه نتیجه حکمرانی یک‌جانبه‌گرایی در جهان است، تصریح کرد: کشور‌هایی مانند آمریکا که نه‌تنها اقدامی برای توقف این کشتار نمی‌کنند، بلکه برای ادامه نسل‌کشی در غزه تسلیحات پیشرفته در اختیار اشغالگران قرار می‌دهند، به معنای بن‌بست و ناتوانی یک‌جانبه‌گرایی از ارائه راه‌حل برای مسائل و معضلات جهانی است.

وی با اشاره به اینکه یک‌جانبه‌گرایی در مورد موضوعات مهم دنیا دچار عقبگرد و بن‌بست شده است، اظهار داشت: رویکرد چندجانبه‌گرایی تفکر نوین برای حل مسائل جهانی است.

ماریس سانگیامپونگسا، وزیر امور خارجه تایلند هم در این دیدار تاکید کرد که ما درصدد تقویت روابط با ایران در ابعاد دوجانبه و چندجانبه از جمله درقالب بریکس هستیم.

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست بریکس همچنین با ایوان خیل پینتو، وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز دیدار و گفتگو کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.