صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهادت ۳۲ کودک در غزه بر اثر گرسنگی

  • کد خبر: ۲۳۳۶۱۶
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶
سازمان بهداشت جهانی از شهادت ۳۲ کودک در غزه بر اثر سوء تغذیه خبر داد که ۲۸ تن از آنها زیر پنج سال دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، «تدروس ادهانوم قبریسوس» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس خبری که در شبکه اجتماعی ایکس انجام شد؛ گفت که طبق آخرین آمار این سازمان، تاکنون ۳۲ کودک در غزه بر اثر سوءتغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

او گفت که ۲۸ تن از این کودکان زیر پنج سال داشتند و گرسنگی در غزه به خصوص در میان کودکان افزایش یافته و ساکنان این باریکه از شرایطی که به گرسنگی دسته‌جمعی نزدیک شده، رنج می‌برند.

قبرسیوس در خصوص کرانه باختری نیز گفت که از زمان آغاز جنگ غزه، ۴۸۰ مورد حمله به مراکز درمانی در کرانه باختری ثبت شده که منجر به شهادت ۱۶ نفر و زخمی شدن ۹۵ نفر شده است؛ او همچنین گفت که شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری مانع دسترسی فلسطینی‌ها به خدمات درمانی و بهداشتی می‌شود.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با استقبال از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر آتش بس کامل و فوری در غزه، ادامه داد: «صلح بهترین دارو برای درمان درگیری فلسطین و اسرائیل در نوار غزه و کرانه باختری است».

او همچنین از همه طرف‌ها خواست تا برای اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس در غزه و پایان دائمی رنج میلیون‌ها نفر در نوار غزه، اقدامات لازم را انجام دهند.

در این راستا صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نیز روز چهارشنبه اعلام کرده بود که بیش از سه هزار کودک در غزه به دلیل گرسنگی در معرض خطر مرگ قرار دارند و به دلیل حمله اسرائیل به رفح، امکان دسترسی به درمان لازم را ندارند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.