صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره نظارت و بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی از تشدید نظارت و بازرسی بر کشتارگاه‌های سطح استان در روز عید قربان خبر داد.

سیدمحمد احمدی در گفتگو با شهرآرانیوز، درخصوص نظارت و بازرسی دام در روز عید قربان اظهار کرد: تمامی ادارات دامپزشکی در کلیه شهرستان‌ها از طلوع آفتاب روز دوشنبه (ساعت ۴ صبح عید قربان) تا پایان وقت اداری به صورت رایگان بر کشتارگاه‌های دام نظارت و بازرسی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در روز عید قربان، حدود ۸ هزار رأس دام کشتار می‌شود، افزود: نیرو‌های فنی دامپزشکی در کشتارگاه‌های مجاز، آماده نظارت بر عرضه‌های دام هستند. شهروندان می‌توانند با تماس با شماره ۱۵۱۲، از خدمات کشتار یا نگهداری دام مطلع شوند.

رئیس اداره نظارت و بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: تمامی کشتارگاه‌ها از ابتدای صبح روز عید قربان آماده عرضه دام هستند. در میادین دام، نیرو‌های دامپزشکی مستقر هستند که سلامت دام را قبل از عرضه تأیید کنند.

به شهروندان توصیه می‌شود از کشتار در خارج از کشتارگاه به هر شکلی خودداری کنند؛ ۸۵۰ نوع بیماری دام وجود دارد که می‌تواند با دام ناسالم به انسان منتقل شود که مهم‌ترین آن‌ها تب کریمه کنگو است که از طریق دام و پشه منتقل می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.