صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشی نظام، مشی تحمل و مدارا بود و به هیچ عنوان نظام ما به دنبال برخورد خشن نبود و این به ما تحمیل شد؛ تجربه تاریخ و اسناد تاریخی گواهی بر این مدعاست.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام «مصطفی پورمحمدی» در یکی از شبکه‌های اجتماعی به بازنشر کلیپی با این مضمون که چه کسی خشونت را آغاز کرد پرداخت و افزود: اواخر سال ۵۸ تا خرداد سال ۶۰ دادستان مسجدسلیمان بودم. در خیابان اصلی این شهر در دو طرف خیابان همه گروه‌های سیاسی از کمونیست‌ها، چپ‌ها، حتی کومله، خلق مسلمان، منافقین و غیره بساط کتاب‌ها، بیانیه‌ها و نشریات‌شان در پیاده‌رو خیابان پهن بود و به واقع معرکه‌ای بود.

وی ادامه‌داد: در میزگردهایی که اوایل انقلاب مرحوم شهید بهشتی و مرحوم مصباح برگزار می‌کردند، امثال کیانوری و احسان طبری که رهبران مارکسیستی در کشور بودند به همراه دیگران حضور داشتند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: بر این اساس مشی نظام، مشی تحمل و مدارا بود و به هیچ عنوان نظام ما به دنبال برخورد خشن نبود و این به ما تحمیل شد؛ تجربه تاریخ و اسناد تاریخی گواهی بر این مدعاست.

وی گفت: همه این گروه ها بودند و فعالیت و دفتر و تشکیلات داشتند، اما شروع کردند به جمع آوری اسلحه.

این کاندید چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برخی می‌گفتند چون شما اینها را اعدام کردید و خشونت به خرج دادید، به جنگ مسلحانه رو آوردند. اما سوال می‌پرسم چند نفر از منافقین، کردهای مارکسیستی و چپی در زندان‌های ما قبل از ۳۰ خرداد زندانی داشتند؟ به جز گروه فرقان که شهید مطهری و سپهبد قرنی را به شهادت رساندند و آقای هاشمی رفسنجانی را ترور کردند و عملیات دیگری داشتند.

وی تصریح‌کرد: کردهای کردستان، خلق عرب در تبریز و آذربایجان، کمی هم خلق ترکمن و بلوچستان عملیات کردند یا تجزیه طلب بودند و در واقع درگیری‌ها اینجا بود، در کردستان هم دیدیم که آنها شروع کننده بودند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.