صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سازمان‌های هواپیمایی وظیفه دارند نتیجه اقدامات و تصمیمات خود را در خصوص تعیین نرخ فروش بلیت پروازهای داخلی اعلام کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، شهرام محسنی گفت: پس از مکاتبه سازمان تعزیرات حکومتی با سازمان‌های هواپیمایی و حمایت درباره نظارت بر نحوه تعیین نرخ پرواز‌های داخلی، رئیس‌دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور ضمن حمایت از اعلام آمادگی سازمان تعزیرات حکومتی از شورای عالی هواپیمایی خواست تدابیر لازم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود برای نظارت و سامان‌دهی نرخ و فروش بلیت پرواز‌های داخلی صورت گیرد و نتایج آن را به دفتر بازرسی رئیس‌جمهور اعلام کنند.

وی با بیان اینکه آزادسازی قیمت به‌معنای رهاسازی و اعمال‌نشدن وظایف قانونی سازمان حمایت در نظارت بر رعایت حقوق مصرف‌کننده برای تعیین نرخ متعارف در خطوط رقابتی و نرخ اعلامی در خطوط حمایتی نیست، شرایط به‌وجود‌آمده را متأثر از رأی لازم‌الاجرای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری دانست.

محسنی افزود: در بخش دیگری از نامه رئیس‌دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور به آمادگی سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با نرخ‌های فروش بلیت متضمن تضییع حقوق مصرف‌کننده اشاره شده و از سازمان‌های هواپیمایی و حمایت خواسته است با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت اقدامات پیشگیرانه فوری در جلوگیری از بروز نابسامانی در تعیین قیمت بلیت پرواز‌های داخلی و مشکلات بعدی در این خصوص اقدام کنند.

سازمان تعزیرات حکومتی ۲۶ خرداد از سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان خواسته بود ضمن نظارت بر بازار بلیت برای شرکت‌های هواپیمایی که ضوابط قیمت‌گذاری در خطوط رقابتی داخلی یا حمایتی را رعایت نکرده‌اند، پرونده تخلف تشکیل داده و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کنند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.