صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

برخی از واحد‌های صنفی خراسان رضوی از فردا (شنبه) بازگشایی می‌شود

  • کد خبر: ۲۳۴۷۰
  • ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، بخشی از واحد‌های صنفی خراسان رضوی با هماهنگی ستاد استانی از فردا (شنبه) بازگشایی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود بنانژاد افزود: در اجرای آخرین مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اتاق اصناف ایران شیوه اجرای گام دوم طرح فاصله‌گذاری هوشمند را در واحدهای صنفی مبتنی بر بخشنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور اعلام کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظفند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

 

وی گفت: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر سوپرمارکتی، پاساژها و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، سالن‌های غذاخوری، اغذیه‌فروشی‌ها، طباخی‌ها، فست‌فودها، گرمابه‌ها، مراکز سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالارهای پذیرایی و سالن‌های  مراسم، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها مشمول این طرح نبوده و تا اطلاع بعدی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

 

رییس اتاق اصناف مشهد افزود: طبق مصوبه ابلاغی رستوران‌ها و مراکز عرضه غذای آماده (صرفا بیرون‌بر) مجاز به فعالیت هستند.

 

وی افزود: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درگاه اینترنتی salamat.gov.ir از روز جمعه ۲۲ فروردین ماه به مدت یک هفته آماده ثبت‌نام از همه واحدهای صنفی است.

 

وی گفت: پس از ثبت‌نام واحدها، دستورالعمل‌های اختصاصی برای ثبت‌نام‌کننده ارسال خواهد شد.

 

بنانژاد افزود: تمامی پروتکل‌های بهداشتی اصناف در درگاه اطلاع‌رسانی markazsalamat.behdasht.gov.ir بارگذاری شده و امکان پرسش و پاسخ نسبت به جزئیات و کلیات پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همین درگاه وجود دارد.

 

جمعیت صنفی خراسان رضوی ۹ درصد از جمعیت صنفی ایران را تشکیل می‌دهد. سهم صنوف تولیدی این استان نیز از بازار کشور ۲۲ درصد است. ۱۶۵ هزار و ۸۰۷ واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخش‌های تولیدی، توزیعی، خدمات و فنی در خراسان رضوی فعالیت می‌کند.

 

در مجموع ۲۱۸ هزار و ۶۷۸ واحد صنفی در خراسان رضوی فعالیت دارد. ۴۸ درصد این صنوف توزیعی هستند و فعالیت حدود ۱۷ درصد آنها تولیدی، ۱۶ درصد خدماتی و ۱۸ درصد خدمات فنی است. همچنین ۵۱۳ اتحادیه صنفی در ۲۶ شهرستان خراسان رضوی دایر است.

 

۱۰۵ هزار و ۶۰۷ و احد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در کلانشهر مشهد فعال است که از این تعداد ۵۵ هزار و ۴۱۹ واحد توزیعی، ۱۷ هزار و ۱۲۹ واحد تولیدی، ۱۶ هزار و ۹۲۹ واحد خدماتی و ۱۶ هزار و ۱۳۰ واحد فنی است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.