صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازار سهام در حالی اولین روز کاری خود در تابستان را آغاز کرد که سبزپوش شد، اما همچنان مانند فصل بهار کم توان و کم رونق است.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی بازار سرمایه در پایان وقت معاملات امروز با رشد نزدیک به ۴ هزار واحدی به ارتفاع ۲ میلیون و ۴۷ هزار واحد صعود کرد. در این صعود نماد‌های نوری، فملی، بوعلی، فولاد، وامید، ومعادن و شستا بیشترین کمک را به شاخص کل کردند. 

شاخص کل هموزن و شاخص فرابورس نیز به ترتیب ۰.۰۴ درصد و ۰.۳ درصد مثبت را به ثبت رساندند. 

هر چند خرداد ماه شاهد خروج سنگین پول‌های حقیقی‌ها از بازار بودیم، اما در دو روز اخیر این روند تغییر کرده و تزریق پول به بازار صورت گرفته است. در روز جاری ۵۹۴ میلیارد تومان پول حقیقی‌ها به بازار وارد شد تا مجموع ورود پول حقیقی‌ها در دو روز اخیر به ۶۳۲ میلیارد تومان برسد. 

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم نیز امروز به ۴,۷۲۱ میلیارد تومان رسید.

فعالان بازار سرمایه معتقدند سیگنال‌هایی به بازار مخابره شده که منجر به تغییر روند بازار از منفی به مثبت شده است. از جمله این موارد می‌توان به افت نرخ اخزا از کانال ۳۰ درصد به نرخ‌های ۲۸ و ۲۹ درصد اشاره کرد. گفتنی است یکی از دلایل ریزشی بودن بورس در خرداد و اردیبهشت ماه رسیدن این نرخ به حدود ۳۶ درصد بود. 

از طرف دیگر اتخاذ سیاست انبساطی از سوی بانک مرکزی با تزریق ۱۹ همت به بازار پولی در بازار بین بانکی اقدام دیگری بود که اثر آن هر چند کم به بازار تزریق شد. 

کارشناسان معتقدند این اقدام علاوه بر اینکه خبر مهمی برای بازار‌های مالی به شمار می‌رود، دست بانک‌ها را نیز برای خرید اوراق، اعطای تسهیلات یا پرداخت وام بین بانکی باز می‌گذارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.