صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: ۲۱ آزمون در دوره سه ساله دولت سیزدهم برگزار شد که ۲ و نیم میلیون نفر در آن شرکت کردند و در این مدت ۱۹۲ هزار نفر در دستگاه‌های دولتی استخدام شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، میثم لطیفی امروز (٧ تیر ۱۴۰۳) در آیین میثاق خدمت که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در هفته پایانی دولت سیزدهم هستیم و آخرین روز کاری هفته و در چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور دور هم جمع شدیم. تلاش کردیم لحظه‌ای در کار دولت توقف ایجاد نشود. روزی که دولت سیزدهم کارش به پایان می‌رسد، شروع رسمی کار کارمندان جدید است. اولین درس این است که شما در این سال‌ها رفت‌وآمد‌های زیادی را تجربه خواهید کرد.

وی افزود: شهید جمهور خستگی‌ناپذیر بود و همه وجودش وقف خدمت به مردم بود. ایشان وقتی به دل مردم می‌رفتند، انرژی مضاعف می‌گرفتند. شما در ابتدای راه هستید و راه طولانی و پرافتخاری دارید. قرار بود آیین خدمت با حضور شهید آیت‌الله رئیسی برگزار شود، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. ١٩۲ هزار نفر استخدام دولت شدند و به خانواده دولت پیوستند. در چهلمین روز شهادت ایشان در محل تولد و رشد و مدفن ایشان، مشهد مقدس، مراسم آیین خدمت برگزار شد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه آخرین اقدام دولت سیزدهم امروز رخ داد، گفت: رئیس‌جمهور عدالت‌خواه و تحول‌خواه بودند و به عدالت اعتقاد داشتند. نگاه ایشان این‌گونه بود که دولت چابک و بهره‌ور داشته باشیم. تاکید بر جذب‌های مبتنی بر آزمون‌های استخدامی بود.

لطیفی ادامه داد: ایشان معتقد بود اگر بخواهیم بهره‌وری دولت را افزایش دهیم باید فرصت برابری و عدالت را برای همه جوانان ایجاد کنیم. شما از بین دوونیم میلیون نفر متقاضی استخدام شدید. در این دوره، ٢١ آزمون استخدامی برگزار شد و این یک رکورد بود.

وی تاکید کرد: در خراسان‌رضوی، نزدیک به ٢٠ هزار محور استخدام صادر شد که بخشی از آن مربوط به بانک‌ها بود. اگر توفیقی در دولت رخ دهد، در دست شماست.

وی ادامه داد: کارمندان باید نقطه اثر خود را شناسایی کنند. باید کار گروهی را بیشتر کنیم. منشأ تحول ادارات در دست کارمندان است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: یکی از موضوعاتی که رئیس‌جمهور بر آن تاکید داشتند، کرامت بود. کارمندان ما خدوم‌ترین کارمندان هستند. شما در ابتدای راه و کمک‌دهنده هستید. همکاران در محیط کار تجربیات خود را با یکدیگر تبادل کنند. انرژی مثبت به یکدیگر بدهید. نیت‌ها در محیط کار باید خالص باشد. شغل و مسئولیت شما امانت است و امید داریم که آن را خوب نگه می‌دارید و به نسل بعدی تحویل می‌دهید. 

لطیفی ادامه داد: شهید جمهور برای مردم احترام و ارزش خاصی قائل بودند. شما با انرژی فوق‌العاده‌ای که در بدو خدمت دارید، عرصه‌های جدید را باز خواهید کرد. توصیه می‌کنم خاطرات خود را در محیط کار به صورت روزانه بنویسید؛ چراکه به شما کمک خواهد کرد.

وی در نهایت گفت: شما کارمندان باید نقطه اثر خود را شناسایی کنید. ما کار گروهی کمتر انجام می‌دهیم و در این زمینه باید تلاش کنیم و کار گروهی را بیشتر کنیم. منشأ تحول ادارات در دست کارمندان است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.