صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: «بچه مرشد» با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و مبتنی بر آموزه‌های اخلاقی شاهنامه و همچنین آشنایی نسل جدید با اساطیر ایرانی تولید شده است.

 به گزارش شهرآرانیوز، سیدجلیل بامشکی، درباره پویش ملی «بچه مرشد» اظهار کرد: برنامه پویش ملی «بچه مرشد» به سفارش شهرداری مشهد و با همکاری شبکه کودک تهیه و این برنامه به مناسبت «دهه ادب و حماسه» از شبکه کودک پخش شد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و مبتنی بر آموزه‌های اخلاقی شاهنامه و همچنین آشنایی نسل جدید با اساطیر ایرانی تولید شده است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: به مناسبت دهه ادب و حماسه ایران اسلامی، و در روز (۲۵ اردیبهشت ماه) همزمان با بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، عوامل این برنامه به مدت ۱۰ روز در آرامگاه فردوسی و حرم مطهر رضوی حضور و ویژه برنامه سه ساعته برای کودکان و نوجوانان با موضوع شاهنامه اجرا کردند که یکساعت از این برنامه به صورت زنده از شبکه کودک پخش شد.

بامشکی تصریح کرد: در قالب این برنامه به کودکان و نوجوانان، کتاب‌هایی با محتوا داستان‌های شاهنامه نیز معرفی می‌شد؛ در طی این برنامه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های شاهنامه می‌توانند از ابتدای اردیبهشت ماه تا عید غدیر در پویش ملی «بچه مرشد» شرکت و به صورت ویدئویی و در قالب  نقل از  داستان‌های شاهنامه، محتوا تولید و آثار خود را برای این برنامه  ارسال نمایند.

وی بیان کرد: در این پویش ملی، بیش از هزار نفر از کودکان و نوجوانان، آثار خود را ارسال کردند و از این تعداد، ۲۰۰ آثار انتخاب و در کانال شاد به رای گیری گذاشته شد و در نهایت ۲۰ آثار به عنوان منتخب این مسابقه برگزیده شدند.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: اختتامیه پویش ملی «بچه مرشد» به مناسبت ویژه برنامه عید غدیر از شبکه کودک پخش شد و از منتخبان این مسابقه تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.