صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه در بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ حوزه گفت: حذف تدریجی کنکور هویت واقعی را به مدرسه و کتاب‌های درسی بازگرداند.

به گزارش شهرآرانیوز، رضامراد صحرایی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در پیامی نوشت: پس از یک دوره تلاش و سخت‌کوشی دانش‌آموزان و خانواده بزرگ آموزش‌وپرورش، فرایند برگزاری آزمون‌های نهایی دوره دوم متوسطه هم‌زمان با عید سعید غدیر خم به پایان رسید؛ این رویداد عظیم ملی در سال تحصیلی جاری به شکل بی‌سابقه‌ای با حضور بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دانش‌آموز و داوطلب ورود به آموزش عالی در ۱۰۸ عنوان ماده درسی و بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ حوزه آزمون برگزار شد.

وی افزود: امتحانات نهایی با تأثیر قطعی ۵۰ درصدی امسال و تأثیر قطعی ۶۰ درصدی برای سال آینده، نقشی مهم و حیاتی در راهیابی دانش‌آموزان و داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و آینده تحصیلی و شغلی این عزیزان دارد.

صحرایی خاطرنشان کرد که نتایج تحلیل‌ها و پایش آزمون‌های نهایی سال گذشته، دستاورد‌های درخشانی را برای نظام تعلیم و تربیت کشور فراهم آورده است.

وزیر آموزش‌و‌پرورش در ادامه با بیان اینکه نظام آموزش‌وپرورش سال‌های متمادی تحت سیطره کنکور قرار گرفته بود و پیوستگی آموزشی آن در معرض خطر قرار داشت، یادآور شد: این امر سبب شده بود تا آموزش رسمی عمومی در دوره‌های تحصیلی، پیوند و ارتباط معناداری با آموزش عالی پیدا نکند.

وی افزود: موضوع حذف تدریجی کنکور در دو مجلس تصویب و برای اجرا به دو دولت ابلاغ شده بود، اما به دلیل پیچیدگی و گستردگی کار، در هر دو نوبت اجرایی نشد.

صحرایی ادامه داد: اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت مردمی، هویت واقعی را به مدرسه، برنامه درسی، معلم و کتاب‌های درسی برگرداند و سبب شد کیفیت آموزش، شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای معلمان، عدالت آموزشی و تقویت مدارس دولتی، به طور محسوسی به کانون توجه اولیا، مدیران و رهبران آموزشی کشور تبدیل شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اجرای این مصوبه در سال تحصیلی گذشته، اظهار داشت: دستاورد‌های این اقدام، آن را به یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اقدامات برای اصلاح نظام تعلیم و تربیت در چند دهه اخیر به‌ویژه ایجاد ساختار مناسب سنجش و ارزشیابی عملکرد تعلیم و تربیت رسمی عمومی مبدل کرد.

وی با یادآوری اینکه اجرای این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تأثیرپذیری معدل دانش‌آموزان در ورود به مراکز آموزش عالی نقشی بی‌بدیل در تربیت نسلی فکور، خلاق، دانا و مجهز به مهارت‌های حل‌مسئله خواهد داشت، افزود: این اقدام نویدبخش آینده‌ای روشن و امیدآفرین برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است و حفظ این شاهراه حیاتی، یک فرصت ارزشمند برای نظام آموزشی کشور به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.