صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر خارجه آلمان درباره قابل پیش بینی نبودن سیاست ایالات متحده آمریکا با توجه به احتمال دور دوم ریاست جمهوری دوم دونالد ترامپ ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، "آنالنا بائربوک"، وزیر امور خارجه آلمان نگران قابل پیش بینی بودن سیاست ایالات متحده آمریکا با توجه به احتمال ریاست جمهوری دوم دونالد ترامپ است.

بائربوک شامگاه جمعه در رویداد "سیاست در سایت" که توسط شبکه تحریریه آلمان (RND)، NDR و "NDR" برگزار شد، گفت: اعتماد و قابلیت اطمینان و همچنین دوستی فراآتلانتیک، به اعتقاد من، در این زمان‌ها بیش از هر زمان دیگری مهم است.

به گفته وی در حالی که دولت فدرال آلمان در حال همکاری نزدیک با دولت فعلی ایالات متحده تحت ریاست جمهوری "جو بایدن" است، "کاملاً نامشخص" است که دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ چه معنایی برای روابط ترانس آتلانتیک و کمک به اوکراین خواهد داشت. بائربوک تاکید کرد که او "همیشه به دنبال تماس" با هر دو اردوگاه سیاسی در ایالات متحده بوده است.

عملکرد ضعیف بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اولین دوئل تلویزیونی علیه رقیبش ترامپ، به وحشت در حزب دموکرات دامن زده و منجر به درخواست برای کناره گیری او از رقابت برای کاخ سفید شد. این مناظره تلویزیونی به عنوان آزمونی برای این نامزد دموکرات ۸۱ ساله تلقی شد. ترامپ ۷۸ ساله در اکثر نظرسنجی‌های قبل از مناظره اندکی پیشتاز بود. در دفاتر شرط بندی، زمانی که این سوال مطرح شد که چه کسی در انتخابات ابتدای نوامبر برنده خواهد شد، پیشتازی ترامپ به طور قابل توجهی بیشتر بود. بایدن پس از اولین مناظره به طرز چشمگیری دچار لغزش شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.