صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز شاهد بارش‌های پراکنده باران به ویژه در شمال غرب استان هستیم.

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، در خصوص وضعیت جوی مشهد و خراسان رضوی اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا اواسط هفته جاری پدیده غالب در سطح استان افزایش سرعت وزش باد است؛ لذا در برخی از نقاط در مناطق بادخیز گاهی وزش باد شدید توام با گردو خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید با احتمال بروز خسارت خواهد بود.

وی افزود: انتقال ذرات گرد و غبار به نواحی دیگر استان از جمله مناطق مرکزی دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: امروز با رشد و افزایش ابر در سطح استان در برخی نقاط شمالی و مرکزی استان به ویژه ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و بینالود رگبار باران توام با رعد و برق و برای شمال غرب استان ایجاد روان آب و آب گرفتگی پیش بینی می‌شود. همچنین طی این مدت تغییرات دمایی قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.در این خصوص مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی هشدار صادر شده است.

غیوری‌خواه ادامه داد: طی ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمای مشهد بین ١٩ و ٣٢ درجه بوده است و امروز دمای هوای مشهد در گرم‌ترین ساعات به ٣٢ درجه و در سردترین ساعات به ٢١ درجه خواهد رسید. دمای کنونی مشهد ٢٩ درجه است.

وی افزود: طی شبانه روز گذشته، قوچان با دمای ١۵ درجه و بردسکن با دمای ٣٩ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین وزش باد از بجستان با سرعت ۶١ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. بیشترین میزان بارش از قوچان با میزان ٣ دهم میلیمتر ثبت شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.