صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آژیر قرمز برای بدمینتون خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۲۳۶۵۰۶
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
لیگ‌برتر بدمینتون کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود، اما نماینده مشهد برای حضور در این مسابقات با مشکلات جدی روبه‌روست.

به گزارش شهرآرانیوز، پنجم مردادماه روزی است که فدراسیون بدمینتون برای آغاز لیگ‌برتر اعلام کرده و حالا کمتر از یک‌ماه تا شروع این مسابقات باقی است؛ پیکار‌هایی که پیش از این قرار بود آخر مرداد آغاز شود و تقویم جدید فدراسیون بدمینتون همه را غافل‌گیر کرد؛ به‌شکلی که حالا تیم بدمینتون مشهد هم که چندسالی است راکت زدن در لیگ‌برتر را تجربه می‌کند، با بحران و چالش جدی اسپانسرینگ برای ورود به این رقابت‌ها روبه‌رو شده است. تیم بدمینتون مشهد که در این سه فصل حضورش در مسابقات دو سال با نام «توس مسیر» به میدان رفت و سال گذشته هم با اسم «پرتو نیرو روشا» عازم رقابت‌‎ها شد، امسال اسپانسر مالی ندارد و گویا کار تیم‌بستن این سهمیه استان با مشکل روبه‌رو شده است. اگر راکت‌بازان استان نتوانند تا موعد واریز وجه ورود به رقابت‌ها اسپانسر و حامی مالی خوبی پیدا کنند، به احتمال زیاد سهمیه لیگ‌برتری بدمینتون خراسان‌رضوی همچون بسیاری از سهمیه تیم‌های استان در لیگ‌های برتر کشور در رشته‌های مختلف خواهد سوخت!

سهمیه‌ای برای حیات

بدمینتون خراسان‌رضوی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۹ حضور جدی در لیگ‌برتر کشور نداشت. نخستین‌حضور لیگ‌برتری استان پس از این همه سال در فصل ۹۹-۰۰ بود که نماینده مشهد با نام «توس مسیر» در این پیکار‌ها به میدان رفت. بدمینتون‌بازان خراسان با تیمی صددرصد بومی از آن فصل تا به امروز هرسال در لیگ‌برتر حاضر بوده و همیشه حریف گلوگیری برای بزرگان بدمینتون کشور بوده است. نماینده مشهد با هر نامی (توس مسیر یا پرتو نیرو روشا) همیشه جزو میانه‌نشین‌های جدول بوده و بهترین عنوانش در این مسابقات هم عنوان چهارمی بوده است؛ سهمیه‌ای که حضورش در لیگ‌برتر به‌عنوان ویترین یک رشته ورزشی، موجب شد تا چهره‌های جوان و آینده‌داری در این رشته ورزشی از مشهد ظهور و بروز پیدا کنند و به بدمینتون کشور معرفی شوند.

یک محصول درجه‌یک

با تشکیل تیم بدمینتون مشهد و حضور در رقابت‌های لیگ‌برتر، علاوه بر اینکه این رشته ورزشی در مشهد پیشرفت کرد، چند چهره نوظهور هم عاید بدمینتون کشور کرد. دعوت ۸۰ درصد بچه‌های تیم لیگ‌برتری بدمینتون خراسان‌رضوی به تیم‌های ملی رده‌های مختلف سنی از دستاورد‌های این حضور بوده است. محمد زرچی و سینا سالاری در تیم‌ملی جوانان و سعید بابیانی و مهدی رضایی در تیم‌ملی بزرگ‌سالان از مشهد حضور داشتند تا چرخ این رشته ورزشی در شهر مشهد بچرخد. البته مشهد پیش از این چهره‌ها هم نفراتی، چون محمدجواد غریب را در بدمینتون خود داشت که توانسته بودند در سطوح دانشجویی به تیم‌ملی هم برسند و تجربه بازی در روسیه و کشور‌های اروپایی را هم در کارنامه‌شان ثبت کنند.

هزینه‌های بدمینتون هم میلیاردی شد!

شاید این‌طور تصور شود که حضور رشته‌ای مانند بدمینتون در لیگ‌برتر، هزینه‌های چندانی نداشته باشد، اما دست‌کم افزایش قیمت توپ، هزینه‌های رفت‌وآمد و هتلینگ موجب شده است تیم‌داری در این رشته ورزشی هم میلیاردی شود. گفته می‌شود تیم بدمینتون مشهد برای حضور در لیگ‌برتر امسال بیش از ۳ میلیارد نیاز دارد؛ بودجه‌ای که برای حفظ تیم سال گذشته و حضور آبرومند با بومی‌ها در لیگ‌برتر در نظر گرفته شده است. بر اساس اطلاعات عددی سال گذشته، یک تیم برای هر بازی باید بیش از یک‌میلیون تومان هزینه توپ بدهد. این علاوه بر هزینه ۴۰ تا ۵۰ میلیونی توپ تمرین است. به این اعداد و ارقام اضافه کنید بالارفتن رقم دستمزد بازیکنان و هزینه ایاب و ذهاب را! بدین‌ترتیب به نظر بودجه ۳ میلیاردی لازم برای تیم بدمینتون استان به دلیل شرکت در فصل آینده لیگ‌برتر چندان دور از ذهن نیست.

مشتریان پول‌دار برای بازیکنان جوان

از تیم بدمینتون استان خبر می‌رسد همین حالا چند تیم گردن‌کلفت و مدعی خواستار به‌خدمت‌گرفتن جوانان این تیم هستند. سعید بابیانی، بازیکن‌مربی فصل قبل تیم بدمینتون استان، می‌گوید: محمد زرچی و محمدجواد غریب توجه باشگاه شهرداری گنبد، قهرمان فصل قبل، را جلب کرده‌اند و به آنها پیشنهاد‌های خوبی داده شده است.
گفته می‌شود باشگاه گنبدی پیشنهاد‌های ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیونی برای این بازیکنان داده و تیم مشهد توانایی پرداخت نیمی از این مبلغ به‌عنوان دستمزد یک‌سال را به این بازیکنان داده است.

بابیانی: شاید امسال با تیم مشهد نباشم

سرمربی تیم بدمینتون مشهد درباره حضور این تیم در لیگ‌برتر فصل پیش رو می‌گوید: هیچ‌چیز مشخص نیست و می‌توانم بگویم همه‌چیز پنجاه‌پنجاه است. با اسپانسر صحبت شده و قول‌هایی داده، اما هنوز مشخص نیست تیم قرار است با چه کیفیتی در لیگ‌برتر شرکت کند. برخی بچه‌های تیم ما پیشنهاد‌های خوبی از دیگرتیم‌ها دارند و تاکنون توانسته‌ایم آنها را نگه داریم، اما اگر تا چند روز آینده تکلیف اسپانسر و مسائل مالی مشخص نشود، این بچه‌ها شاید به تیم‌های دیگر بروند. بابیانی درباره همکاری‌اش با تیم استان هم می‌گوید: شاید خود من هم دیگر با تیم مشهد نباشم. البته من به‌دلیل درگیری‌های کاری نمی‌توانم با تیم در بازی‌های خارج از استان باشم و به همین دلیل ممکن است دیگر در خدمت تیم استان نباشم.

رضوی: هفته آینده همه‌چیز قطعی می‌شود

رئیس هیئت‌بدمینتون خراسان‌رضوی که در این سال‌ها همواره تلاش کرده تا هرطور شده است مشهد در لیگ‌برتر تیم‌داری کند و در این امر موفق هم بوده است، درباره وضعیت تیم مشهد می‌گوید: در تلاش هستیم و توافقاتی هم با اسپانسر داشته‌ایم، اما خب باید بچه‌ها هم از این طرف راه بیایند. به‌هرحال اسپانسر ما شخص است و توانایی پرداخت رقم پیشنهاد‌های باشگاه‌های دیگر را ندارد. سیدحسین رضوی می‌افزاید: ان‌شاءا... باید تا پایان هفته همه‌چیز را قطعی کنیم. زیرا فرصت کمی تا شروع رقابت‌ها داریم و باید بازیکنانی مثل زرچی هم زودتر تکلیف خود را بدانند. ما به‌جز بازیکنان کنونی تیم جوانان خوبی را هم به‌عنوان پشتوانه تیم پرورش دادیم، اما رده سنی آنها هنوز جوانان است و بازی‌کردن با بزرگ‌سالان برایشان سخت است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.