صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسئولان انتخابات در خراسان‌رضوی و مشهد در مورد پیش‌بینی تمهیدات لازم برای اخذ رأی از شهروندان کم‌توان جسمی در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، صحبت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، اهمیت مشارکت و حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی در انتخابات، یک امر ملی است و تمامی شهروندان ایران از این حق قانونی و مردم‌سالارانه برخوردارند.

تصاویر منتشرشده از شرکت مردم در مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد شهروندان دارای معلولیت و جانبازان و افراد سالمند، مشارکت قابل‌احترام و درخور تحسینی داشته‌اند. اما اهمیت مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری اماکن انتخاباتی و شعب اخذ رأی، مطالبه‌ای است که این شهروندان دارند.

نداشتن شعبه مشخص‌شده برای اخذ رأی ویژه توان‌یابان

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان‌رضوی گفت: برای رأی‌گیری از افراد کم‌توان جسمی پیش‌بینی خاصی صورت نگرفته است و شعبه ویژه‌ای برایشان در نظر نگرفته‌ایم.

امیر فریدنیا به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: در مرحله اول انتخابات، مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با ارسال نامه‌ای، خواستار دسترس‌پذیری شعبات اخذ رأی شدند؛ اما این مکاتبه دیر انجام شد و ستاد انتخابات، فهرست شعبات را به وزارت کشور اعلام کرده بود.

وی ادامه داد: شهروندان دارای معلولیت، جانبازان و سالمندان باید در شعباتی که تردد در آن‌‌ها برایشان آسان است، رأی دهند.

فریدنیا به سایر معلولیت‌ها اشاره و عنوان کرد: براساس قانون، افرادی که امکان ثبت رأی را به عللی مانند بی‌سوادی، آسیب در بینایی یا حتی شنوایی ندارند، مطابق قانون باید با یک نفر همراه مراجعه نمایند و اعضای حاضر در شعبه رأی‌گیری، اجازه کمک نخواهند داشت.

ارسال صندوق سیار رأی به مراکز نگهداری از معلولان، جانبازان و سالمندان در مشهد

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد با اعلام آمادگی برای ارسال صندوق‌های سیار اخذ رأی به مناطقی که جمعیتی ثابت و همیشگی دارند، گفت: معلولان، جانبازان و سالمندان مستقر در آسایشگاه‌ها یا خانه سالمندان می‌توانند از طریق صندوق‌های سیار در رأی‌گیری شرکت کنند.

محسن داوری همچنین به شهرآرانیوز گفت: بسیاری از اماکنی که به عنوان شعبات اخذ رأی در مشهد فعال هستند، در ادارات یا مدارس قرار دارند که به‌ویژه در ادارات، شرایط مناسب برای ورود اقشار کم‌توان وجود دارد.

گفتنی است مرحله دوم از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان، جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳، هم‌زمان با سراسر کشور در مشهد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.