صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نشست قریب الوقوع سوریه و ترکیه در عراق

  • کد خبر: ۲۳۶۶۲۹
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
منابع رسانه‌ای از احتمال برگزاری نشست قریب‌الوقوع میان مقامات ترکیه و سوریه در عراق خبر می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از روزنامه‌های سوری از نشست قریب‌الوقوع میان مقامات ترکیه و سوریه در عراق خبر داد.

بر این اساس روزنامه سوری الوطن به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داد که گام‌هایی جدی برای نشستن طرف‌های سوری و ترکی بر سر میز مذاکرات برداشته شده است.

بر اساس گزارش الوطن، بغداد پایتخت عراق به زودی شاهد نشست مقامات سوریه و ترکیه به عنوان نخستین گام گفتگو‌های طولانی خواهد بود که می‌تواند توافق‌های سیاسی و میدانی را در پی داشته باشد.

این روزنامه سوری تصریح کرد که ترکیه از روسیه و عراق خواسته به دور از هیاهوی رسانه‌ای و بدون حضور هرگونه طرف سومی، بر سر میز مذاکره با سوریه بنشیند تا از این طریق به رایزنی در خصوص جزئیاتی که می‌تواند روابط ۲ طرف را به وضعیت گذشته بازگرداند گفتگو کند.

گفتنی است ششم تیرماه «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند و اسد در این دیدار بر استقبال سوریه از ابتکارات مرتبط با روابط میان دمشق و آنکارا بر پایه احترام به حق حاکمیت کامل سوریه بر تمامی اراضی خود و مبارزه با تمامی انواع تروریسم و سازمان‌های تروریستی تاکید کرد.

رئیس جمهور سوریه همچنین اعلام کرد که این ابتکار‌ها اراده کشور‌های مربوطه را در خصوص برقراری ثبات در سوریه و منطقه منعکس می‌کند.

اسد افزود: سوریه همواره با تمامی ابتکار‌های مربوطه برخوردی مثبت و سازنده داشته است. موفقیت و ثمردهی هرگونه ابتکار به احترام‌نهادن به حق حاکمیت کشور‌ها و ثبات آنها بستگی دارد.

«الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار بر حمایت کشور متبوعش از تمامی ابتکار‌های مرتبط با روابط میان سوریه و ترکیه از سوی کشور‌هایی که به اصلاح آن اهتمام دارند تاکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد شرایط کنونی بیش‌تر از هر زمانی برای موفقیت میانجی‌گری‌ها مناسب است.

لاورنتیف ادامه داد: روسیه برای سوق‌دادن گفتگو‌ها به جلو آماده است. هدف، موفقیت در برقراری مجدد روابط میان سوریه و ترکیه است.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.