صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر بهزیستی مشهد گفت: کمک هزینه تحصیلی در دوره مدرسه و دانشگاه جزو اولویت‌های خدماتی ما به دختران تحت حمایت است که حدود ۸۰ درصد هزینه‌های تحصیل پوشش داده می‌شود.

جواد بهنام در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: دخترانی که تحت حمایت ما هستند به چند شکل دارند از خدمات ما استفاده می‌کنند. یک گروه دخترانی هستند که همراه مادر یا یکی از بستگان نزدیک خود جز پدر زندگی می‌کنند که غالبا مادر، در این خانواده سرپرست خانوار است و مستمری دریافت می‌کنند. همچنین کمک هزینه تحصیلی در دوران مدرسه و دانشگاه این دختران که گاهی تا ۸۰ درصد و بعضا ۱۰۰ درصد است. در صورت نیاز نیز تسهیلات حرفه آموزی با حداقل سود دریافت می‌کنند.

بهنام به گروه دیگری از دختران تحت حمایت اشاره کرد و افزود: گروه دیگر که تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند، دختران معلول هستند که تعدادشان حدود ۱۶ هزار نفر است. این دختران بسته به نوع معلولیتی که دارند خدماتی مانند کمک هزینه تحصیلی، مستمری ماهانه، هزینه درمان و تسهیلات حرفه آموزی با سود ۲ تا ۴ درصد دریافت می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که بهزیستی تا جای ممکن از مددکاران خود در بخش تسهیلات حرفه آموزی حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: در بحث ضمانت تسهیلات، بانک‌ها تصمیم گیری می‌کنند، اما بعد از شناخت فردی که می‌خواهد وام بگیرد او را معرفی خواهیم کرد و تا جای ممکن از او حمایت می‌کنیم تا دچار مشکل برای پیشرفت کارش نشود.

بهنام با بیان این مطلب که شماره امدادی ۱۲۳ ویژه دختران آسیب دیده است و یکی از وظایفش پرداختن و رسیدگی به دختران در معرض آسیب است، تشریح کرد: گروه دیگر دخترانی هستند که در معرض آسیب قرار دارند و به هر دلیلی مجبور می‌شوند خانه را ترک کنند و در هر حال امنیت لازم را برای ماندن در خانه نداشته باشند. این دسته از دختران در مراکز حمایتی دولتی شبانه روزی نگهداری می‌شوند و برایشان برنامه‌های مشخصی از جمله برنامه‌های تفریحی، آموزشی، مهارتی، حقوقی و مشاوره‌ای تهیه شده است.

وی ابراز کرد: بخش دیگر در حوزه خدمات بهزیستی، دختران بدسرپرست یا بی سرپرست است که در محلی به نام «خانه فرزندان» نگهداری می‌شوند و زندگی می‌کنند که سن این فرزندان از ۳ سال تا نوجوانی است.

مدیر بهزیستی مشهد گفت: ۴۰ «خانه فرزندان» در شهر مشهد وجود دارد که به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند و حدودا نیمی از این خانه‌ها ویژه دختران است. اولویت نخست خدمات در این خانه ها، ادامه تحصیل و رشد فردی آنهاست. پیوند این بچه‌ها به خانواده خود در صورت امکان یا واگذاری این فرزندان به خانواده‌های فرزندپذیر، ماموریت ویژه این خانه هاست تا این فرزندان به آغوش خانواده بازگردند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.