صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز دوشنبه مدعی شد که در متن قانون اساسی ارمنستان ادعای اراضی علیه خاک این کشور وجود دارد و بدون تغییر آن امضای معاهده صلح غیرممکن است.

به گزارش شهرآرانیوز، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در دیدار با سفیر کانادا در باکو اظهار داشت: «جمهوری آذربایجان و ارمنستان می‌توانند کار روی متن معاهده صلح را ظرف چند ماه تکمیل کنند.»

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، علی اف در مراسم دریافت استوارنامه سفیر کانادا افزود که توافق بر سر اصول اساسی وجود دارد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان تاکید کرد که معاهده صلح تنها در صورتی می‌تواند امضا شود که ارمنستان قانون اساسی خود را تغییر دهد.

این دو کشور همسایه تاکنون دو جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی داشته اند. در جنگ دوم قره باغ ارمنستان از باکو شکست سختی خورد.

وزیر خارجه ارمنستان نیز در روز‌های گذشته ضمن بیان این که کشورش و جمهوری آذربایجان در حال مذاکره بر روی پیش‌نویس توافق صلح هستند، افزود تقریباً متن پیش‌نویس توافق صلح را تکمیل کرده‌ایم و ارمنستان آماده امضای توافق در یک ماه آینده است.

وزیر خارجه ارمنستان در عین حال گفت که مقامات این کشور شاهد واکنش مثبتی از سوی همتایان آذربایجانی به این پیشنهاد که امکان امضای آن در یک ماه آینده را میسر کند، نبوده‌اند.

او با این حال ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها ادامه یابد و فصل درگیری در قفقاز جنوبی، جای خود را به صلح بدهد که برای منطقه و شهروندان آن مفید است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.