صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

به گفته واسطه‌گران ملکی، افزایش قیمت غیرمنطقی و توانِ کم مستاجران در پرداخت آن منجر به خالی ماندن و اجاره نرفتن ملک و عقب‌نشینی برخی از مالکان از قیمت‌های پیشنهادی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مشاهدات میدانی ما از بازار رهن و اجاره نشان می‌دهد که بهای تعیین شده از سوی موجران بنا به مخارج روزمره و نیاز مالیشان انتخاب می‌شود و توجهی به نرخ سقف مجاز رشد اجاره‌بها ندارند؛ آنها با تصور به اینکه چه میزان نسبت به سال گذشته بابت مخارج خود هزینه می‌کنند رقم پیشنهادی اجاره بها را افزایش می‌دهند.

یک واسطه‌گر ملکی در منطقه ۱۹ تهران می‌گوید: سال گذشته در شهرک شریعتی برای رهن واحدی ۸۵ متری و کلیدنخورده ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده بود، اما در سال جاری همان واحد را با ۸۰۰ میلیون تومان آگهی شده و این یعنی ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است و گفتنی است مالک در ابتدا ۹۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته بود و یعنی ۸۰ درصد افزایش داده بود.

واسطه‌گران ملکی در این رابطه می‌گویند: این افزایش قیمت غیرمنطقی و توانِ کم مستاجران در پرداخت آن منجر به خالی ماندن و اجاره نرفتن ملک و عقب‌نشینی مستاجران می‌شود چرا که مستاجران در این صورت به تمدید قرارداد رضایت نمی‌دهند و به مالکان دیگر مراجعه می‌کنند.

منبع: اکوایران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.