صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیا «قاتل‌ و وحشی» رفع توقیف می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۳۶۹۳۲
  • ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
روح الله سهرابی عنوان کرده که سازمان سینمایی برای رفع مشکل فیلم «قاتل و وحشی» از علما و مراجع تاییدیه گرفته است، آیا با این اتفاق فیلم حمید نعمت الله از توقیف درمی‌آید؟

به گزارش شهرآرانیوز، روح‌الله حجازی، مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی درباره اکران فیلم «قاتل و وحشی» گفته: «باوجود توقیف چندساله، با برخی مراجع و علما مذاکراتی داشته‌ایم و پیگیری‌هایی نیز صورت گرفت که سرانجام موفق به اخذ تائیدیه شدیم.»

«قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله، اولین‌بار سال ۱۳۹۸ پشت در جشنواره سی‌وهشتم فجر ماند. آن زمان به خاطر مشکل مالکیت امکان حضور در جشنواره را از دست داد. سال بعد باز هم متقاضی حضور در جشنواره شد. اینبار به لیل ایرادی که از مو‌های تراشیده لیلا حاتمی و مشخص بودن گوش‌هایش گرفته شد نتوانست در جشنواره حضور داشته باشد. در جشنواره چهلم فجر باز هم نتوانست به جشنواره راه پیدا کند.

از اینجا به بعد بود که گهگاه اظهارنظری درباره «قاتل و وحشی» شنیده می‌شد و هربار به این پاسخ از سوی مسئولان می‌رسید که تا اصلاحات مدنظر سازمان سینمایی اجرایی نشود، مجوز نمایش داده نمی‌شود.

تا اینکه در ۶ اسفند ۱۴۰۱ پس از چهار سال توقیف و سه بار ممانعت از حضور در جشنواره فیلم فجر پروانه نمایش فیلم «قاتل و وحشی» فقط برای اکران در خارج از کشور صادر شد.  همان زمان روح‌الله سهرابی اعلام کرده که فیلم «قاتل و وحشی» به دلیل مسائل مربوط به نوع پوشش بازیگر زن، در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد و این فیلم صرفا برای خارج از ایران مجوز گرفته است.

او توضیح داده بود: «اگرچه مضمون فیلم دارای فضایی ملتهب و خشن بوده و مخاطب خاصی را جلب خواهد کرد، اما وحشت و خشونت حاکم بر فیلم، علت عدم نمایش این اثر نبوده و تنها تصاویر بازیگر زن با موی تراشیده این امکان را از اثر سلب کرده است.»

حالا پس از گذشت پنج سال از تولید فیلم، سهرابی اعلام کرده: «در خصوص این فیلم با وجود توقیف چندساله، با برخی مراجع و علما مذاکراتی داشته‌ایم و پیگیری‌هایی نیز صورت گرفت که سرانجام موفق به اخذ تاییدیه شدیم.»

او توضیح بیشتری در این زمینه نداده و مشخص نیست زمان اکران آن چه خواهد بود.

«قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله، با بازی لیلا حاتمی، امین حیایی، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت‌دوست و … محصول سال ۱۳۹۸ است.

منبع: فیلم‌نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.