صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نمایندگان مردم در هشتادو هشتمین صحن علنی این شورا با ادامه تعطیلی مترو و فعالیت محدود برخی خطوط اتوبوسرانی از اول اردیبهشت موافقت کردند

لاله سادات کوثری-اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در هشتادو هشتمین صحن علنی این شورا با لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی بر ادامه تعطیلی مترو از ابتدای اردیبهشت و فعالیت محدود برخی از خطوط اتوبوسرانی از جمله ۲۷ خط بی. آر. تی و تعدادی خط در بازه‌ های زمانی خاص تردد در حومه شهر مشهد موافقت کردند.

بازه زمانی در نظر گرفته شده برای فعالیت  اتوبوس‌های حومه شهر از اول اردیبهشت لغایت ۱۵ اردیبهشت ماه آینده در نظر گرفته شده است و تصمیم‌گیری در خصوص کاهش و یا تغییر خطوط و ساعات فعالیت در مدت یاد شده در ید شهردار مشهد خواهد بود.

همچنین مقرر شد ۱۸ خط در حومه شهر مشهد از ساعت ۶ صبح الی ۸ و ۳۰ و عصر۱۶ و ۳۰  تا ساعت ۱۹ فعالیت داشته باشد و به شهروندان سرویس دهی کنند.

بهاروند، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا، گفت: حمل و نقل عمومی یکی از کانون‌های اصلی شیوع کروناست؛ من‌مخالف از سر گیری حمل و نقل عمومی هستم. الآن نارضایتی شهروندان را نداریم.

وی گفت: اگر حمل و نقل عمومی شروع شود هفته بعد آمار کرونا بالا می رود.

بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، نیز گفت: ما در نقطه حیاتی هستیم؛ تمدید مصوبه قبلی را پیشنهاد می‌کنم.

وی گفت: سیستم حمل و نقل عمومی ما پروتکل پذیر نیست، در متروی تهران به هم‌چسبیدگی مردم‌ کاملا مشهود بود. ستاد ملی کرونا کسب و کارها را پلکانی کرده است. من نقد جدی دارم به شخص آقای رئیس جمهور.

وی افزود: انتطار این است که مردم در خانه بشینند، اما تأمین شوند. اگر دولت توان ‌مالی ندارد چرا باید به جای سلامت اقتصاد را درنظر بگیرد؟

فاصله گذاری هوشمند بازی با کلمات است.

گندمی ادامه داد: اگر مبنای ما این است که تابع تصمیمات کشوری باشیم ما در گذشته هم ثابت کرده‌ایم این‌گونه نبوده است.

ما باید به اکثریت جامعه توجه کنیم. درست است که بیکاری کارگران ساختمانی زیاد است و این ها به دلیل مالی مسئله دارند، اما دولت باید کاری کند که کارگر از خانه خارج نشود.

فیضی، دیگر عضو شورا، به عنوان‌ موافق لایحه دو فوریتی شهرداری مشهد گفت: ۷۰ درصد مردم ضریب تاب آوری اقتصادی‌شان زیر دو ماه است.

حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، نیز گفت: لایحه محدود است مترو تعطیل است و روزهای جمعه هم خدمات ارایه نمی شود.

وی گفت: بخش های کارگری در پروژه های ساخت و ساز مردم کار می‌کنند و نیاز به یروی دهی دارند.

وی گفت: خطوط دیگر تعطیل می شود. فاصله های زمانی کوتاه می‌شوند و فواصل در اتوبوس‌ها برچسب گذاری می‌شود.

وی گفت:

من پیشنهاد می کنم با کلیات موضوع موافقت شود و محدودیت اعمال شود. در اینکه دولت توان مالی ندارد خوب مشخص است که الآن با توجه به شرایط اقتصادی دولت توان مالی ‌اش کم است. خیلی از نهادهای عمومی هستند که الان باید پای کار بیایند.

وی ادامه داد: دولت از ناچاری به این راه حل روی آورده است اما آزاد کردن تردد بین استان‌ها معنایش این است که زائر می آید و باید هتل باز شود.

وی افزود: مردم ما در مشهد گرفتاری اقتصادی دارند هزینه جابه جایی شخصی را به آن‌ها تحمیل نکنیم.

ریاضی،  دیگر عضو شورا، با بیان اینکه تصمیم ما در مورد جان مردم است و در همه نظر سنجی‌ها بالغ بر ۸۰ درصد مردم مخالف راه‌اندازی مجدد بودند گفت: چنین تصمیمی باید مبتنی بر آمار باشد. ما به عنوان نماینده مردم باید تصمیمی بگیریم که خواسته مردم باشد.

گندمی، دیگر عضو شورا، افزود: مجموعه شهرداری باید تضمین بدهد. ما داریم تصمیمی می‌گیریم که با سلامت مردم در ارتباط است. شهرداری باید تضمین بدهد که آمار کرونا بالا نرود.

بهاروند، دیگر عضو شورا، نیز افزود:  در کجا آمارهای شهرداری از نارصایتی مردم ثبت شده است؟

 

کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، نیز افزود: ما قلبا موافق با تعطیلی هستیم اما از اول اردیبهشت تقریبا همه شرایط شهر مثل قبل می‌ شود، دوم اینکه نارضایتی‌های اجتماعی کم کم بروز می‌کند. افرادی که با تعطیلی اتوبوس موافقند  آیا قبلا اتوبوس استفاده می‌کردند؟

وی ادامه داد: شورای عالی ترافیک مصوب کرده که باید سیستم حمل و نقل عمومی راه بیفتد و به ستاد کرونا ابلاغ هم شده است. ما نظرسنجی‌ای در این رابطه انجام ندادیم اما برای تضمین من فکر میکنم هیچ کسی در این رابطه نتواند موضوعی را تایید کند.

۲۷ محور داریم که قرار است ۹۰۰ اتوبوس سرویس دهی کنند تا برداشت مسافر سریع تر شود.

وی گفت: در بی آرتی خیابان امام رضا می توان تعداد ورود افراد به اتوبوس از ورودی به گیت را کنترل کرد.

در کل ما بیش از ۱۸۰۰ اتوبوس در ۱۴۴ خط داریم که قرار است فقط ۲۷ خط بی آرتی و چند خط در حومه فعال شود.

موحدی زاده، دیگر عضو شورا، نیز با بیان اینکه حمل و نقل عمومی ۲۶ درصد در شیوع تأثیر دارد و این دلیل موجهی بر ادامه تعطیلی است  گفت: سوال من این است اگر شورای ترافیک تصمیم گرفته است، ما می‌توانیم منفعلانه عمل کنیم؟ پیشنهاد من این است که تا ۱۵ اردیبهشت نظر شورا را مبنی بر تعطیلی اعلام کنیم.

ادامه دارد....

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.