صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هر چند ابتدای هفته بورس به نتایج اولیه انتخابات واکنش منفی شدیدی نشان داد، اما با بیان دقیق‌تر برنامه‌های دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری بورس به فاز مثبت برگشت و سبزپوش به استقبال انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۱۵ تیرماه رفت.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی تالار شیشه‌ای در پایان وقت معاملات امروز با رشد بیش از ۱۰ هزار واحد به کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد صعود کرد. در بین نماد‌های بورسی فولاد، فملی، حکشتی، بوعلی، شستا، بفجر و شپدیس بیشترین تاثیر را در این رشد شاخص کل داشتند. 

شاخص هموزن و شاخص فرابورس نیز امروز توانستند به ترتیب ۱۹۰۷ واحد و ۴۹ واحد به ارتفاع خود بیفزایند. 

با وجود سبزپوشی بازار و ورود ارزش معاملات خرد سهام به کانال ۴ همت، باز هم پول حقیقی از بازار خارج شد. امروز نیز ۱۶۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سرمایه پشت کرد. 

بازار‌های مالی در واکنش به اتفاقات مهم واکنش‌های غیرقابل پیش بینی از خود نشان می‌دهند، از این رو به نظر می‌رسد با پایان انتخابات و مشخص شدن نتیجه آن، می‌توان به کاهش رفتار‌های هیجانی در بازار‌ها امیدوار بود.

آنطور که کارشناسان می‌گویند فارغ از برنده نهایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، سیاست‌های اصلاح اقتصادی و گشایش‌های سیاسی می‌تواند بر کلیت اقتصاد و در کنار آن بر بورس تاثیر گذار باشد. آن‌ها معتقدند پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات احتمالا بازار واکنش کوتاه مدتی به این موضوع خواهد داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.