صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس جمعیت سردفترداران ازدواج و طلاق خراسان‌رضوی:

ثبت ازدواج تا زمان توقف شیوع ویروس کرونا، فقط تا ساعت ۱۴

  • کد خبر: ۲۳۷۳۶
  • ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
رئیس جمعیت سردفترداران ازدواج و طلاق خراسان‌رضوی گفت: طبق تصمیمی که برای دفاتر ازدواج و طلاق در کشور گرفته شده است، ثبت قرارداد ازدواج در دفاتر محدود شده است و فقط تا ساعت ۱۴ روز‌های غیرتعطیل امکان‌پذیر است.
سمیرا شاهیان - ابراهیم آخوندی درباره مقررات وضع‌شده برای حضور در دفاتر ازدواج بیان‌کرد: طبق مصوبه ابلاغ‌شده، به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، حداکثر ۱۰ نفر، شامل عروس و داماد و والدینشان و چند شاهد، می‌توانند در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق حضور یابند.
او با‌اشاره‌به اینکه نمی‌خواهیم در بحران کرونا مانع شادی مردم شویم افزود: همه موظف به رعایت اصول بهداشتی هستند و باید تمهیداتی که در این زمینه اندیشیده شده را رعایت کنند. همچنین استفاده از خودکار شخصی و مجهزبودن به ماسک و دستکش برای افراد حاضر در دفاتر الزامی است.
پیشتر، در اخبار اعلام شده بود که ثبت ازدواج در محضرخانه‌ها حداکثر با حضور ۶ نفر امکان‌پذیر است که رئیس جمعیت سردفترداران ازدواج و طلاق خراسان‌رضوی دراین‌باره گفت: این موضوع درباره کرمانشاه اعلام شده بود که با‌توجه‌به تصمیم سراسریِ جدید مقرر شده است، برای افزایش شادی و نشاط مردم، در زمینه ازدواج بیش‌ازاندازه سخت‌گیری نشود.
 
پیش‌ازاین نیز، علی مظفری، رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاقِ کشور، در تشریح پروتکل ثبت ازدواج در ایام کرونا گفته بود: این پروتکل برای ثبت طلاق مطرح نیست و فقط درباره ثبت ازدواج است.
پروتکل ثبت ازدواج در اوضاع کرونایی که رعایت آن تا پایان سال ۱۳۹۹ الزامی است در پنج بند به‌شرح زیر تنظیم شده است:
۱- مجازبودن فعالیت دفاتر ازدواج در ساعات اداری و ممنوع‌شدن ثبت ازدواج و هرگونه فعالیت در غیر از ساعات اداری
۲- ممنوع‌بودن ثبت ازدواج در خارج از دفترخانه
۳- مجازی‌برگزار‌شدن کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.