صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه!

  • کد خبر: ۲۳۷۶۸۷
  • ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد از ۱۲ هزار و ۹۹ مورد تماس مزاحمتی با سامانه ۱۲۵ طی خرداد ماه امسال خبر داد.

 آتشپاددوم حمیدرضا کافی‌نیا در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: مجموع تماس‌ها در خرداد سال جاری، ۵۵۶ هزار و ۵۶۱ مورد ثبت شده است که از این تعداد، سه هزار و ۲۸۸ مورد عملیاتی، ۱۲ هزار و ۹۹ مورد مزاحمتی، ۲۶ هزار و ۹۷۰ مورد تماس اشتباهی، سه هزار و ۳۷۱ مورد تماس مشاوره و ۱۰ هزار و ۵۳۷ مورد نیز سایر موارد بوده است.

وی همچنین در خصوص جزئیات عملیات‌های انجام‌شده تشریح کرد: طی این مدت، ۷۲۰ مورد آتش‌سوزی، ۸۹۹ مورد امداد و نجات و ۷۰۰ مورد خدمات ایمنی به ثبت رسیده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد علل پرتکرار در عملیات‌های آتش‌سوزی را شامل ۴۶۶ مورد حریق ساختمان، ۱۹۶ مورد حریق ضایعات و زباله خارج از ساختمان و وسایل نقلیه و ۸۷ عملیات نیز مربوط به حریق خودرو برشمرد.

کافی‌نیا ادامه داد: همچنین طی این بازه زمانی، ۲۶۱ مورد نجات افراد یا رفع مزاحمت حیوانات، ۱۷۳ مورد رهایی و نجات حیوانات گیرافتاده و ۹۸ عملیات نیز در خصوص نشت مایعات قابل‌اشتعال مانند بنزین و نفت و گازوئیل گزارش شده است.

وی در خصوص فراوانی بازدید‌های پیشگیرانه و نظارتی نیز گفت: ۱۸۴ مورد پرونده ارجاعی، ۲۳۰ مورد بازدید‌های اصناف و ۶۳ مورد تاییدیه ایمنی صادره برای اصناف صورت پذیرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد متذکر شد: در زمینه ایمنی ساختمان‌ها، پرونده‌های ارجاع‌شده به امور ایمنی ساختمان‌ها طی خردادماه، ۹۸۴ مورد است که برای ۳۴۰ مورد درخواست صدور پروانه صورت گرفته و برای ۶۴۴ مورد درخواست صدور پایان‌کار به ثبت رسیده است.

کافی‌نیا عنوان کرد: بازدید‌های انجام‌شده جهت صدور پایان‌کار بهره‌برداری ۹۷۸ مورد بوده و ۷۶۱ مورد نیز نقشه برای صدور پروانه بررسی شده است. همچنین برای درخواست صدور پروانه ۵۶ تاییدیه صادر شده و ۸۰ مورد هم تاییدیه درخواست پایان‌کار بهره‌برداری است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.