صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نشست مردمی نهمین رییس جمهور اسلامی ایران در مرقد مطهر امام خمینی (ره) آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست مردمی دکتر مسعود پزشکیان، رییس جمهور منتخب ایران اسلامی امروز شنبه - ۱۶ تیرماه - در مرقدمطهر امام خمینی (ره) آغاز شد.

علی عبدالعلی زاده، رئیس ستاد مسعود پزشکیان نخستین سخنران مراسم استقبال مردمی و گردهمایی تقدیر از فعالان ستادی مسعود پزشکیان در حرم امام خمینی (رحمة‌الله علیه) بود.

عبدالعلی‌زاده در این مراسم گفت: ستاد انتخاباتی مرکزی و ستاد استانی در این برنامه حضور دارند. به تمام اعضای ستاد‌های انتخاباتی که سربازان آقای پزشکیان در فرایند انتخابات بودند، انتخابات ایشان به عنوان رییس جمهور را تبریک می‌گویند.

وی افزود: با توجه به ازدحام جمعیت عرایض خود را با عرض تبریک و تهنیت به دکتر پزشکیان خاتمه می‌دهم.

ظریف: آقای پزشکیان از این پس رئیس جمهور همه مردم ایران است

محمد جواد ظریف نیز سخنران بعدی این مراسم بود که به فعالان ستاد انتخابات مسعود پزشکیان خیر مقدم گفت و مطالبی را ایراد کرد.

ظریف در این مراسم عنوان کرد: دو هفته پیش اعلام کردم که شنبه آقای پزشکیان را رئیس جمهور پزشکیان خواهیم خواند و امروز با تلاش شما مردم، با تلاش اعضای ستاد دکتر پزشکیان، از امروز رئیس جمهور همه مردم ایران است.

وی افزود: ما وامدار آن جوانی هستیم که پدر ۱۲۰ ساله اش را به دوش کشید تا رای بدهد

ظریف تاکید کرد: سیل عظیم مردم که با حضور پای صندوق‌های رای، سیل خروشان تغییر را شروع کردند، انشاءالله تا به نتیجه رسیدن همراه دکتر پزشکیان خواهند بود. 

وی ادامه داد: از مردم بزرگ ایران همگی سپاسگزاری می‌کنیم. ما وامدار آن جوانی هستیم که پدر ۱۲۰ ساله اش را به دوش کشید تا رای بدهد. مردم ایران قهرمانان این عرصه هستند و قهرمان این عرصه باقی خواهند بود. درود بر مردم ایران، درود بر پزشکیان.

پزشکیان: در این انتخابات وعده دروغ ندادم و حرفی نزدم که فردا نتوانم به آن عمل کنم

مسعود پزشکیان نهمین رییس جمهور منتخب مردم پس از تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) در جمع مردم و هواداران خود اظهار داشت: برادران و خواهران از همه شما با تمام وجود تشکر می‌کنم. واقعاً لطف کردید که حضور پیدا کردید و شور و شوق آفریدید و ما را شرمنده خود کردید. واق‌ها شرمنده شما هستیم.

وی عنوان کرد: در این انتخابات وعده دروغ ندادم و حرفی نزدم که فردا نتوانم به آن عمل کنم و بعد مشخص شود دروغ گفتم. سالهاست بعد از انقلاب پشت تریبون وعده می‌دهیم و به آن عمل نمی‌کنیم. این بزرگترین مشکلی است که مردم با ما دارند.

رییس جمهور منتخب مردم خاطرنشان کرد: خوشحال هستم که رای‌ها درست خوانده شد و برای آن مهم ابتدا باید از مقام رهبری تشکر کنیم که اگر ایشان نبود بعید می‌دانم به این راحتی اسم ما از صندوق بیرون می‌آمد.

پزشکیان تصریح کرد:، چون ماه محرم نزدیک است یکی از علل اصلی عاشورا را برای شما بگویم. یکی از علل اصلی عاشورا این بود که عده‌ای وعده دادند امام حسین بیاید و وقتی رفت به وعده‌های داده شده خود عمل نکردند. امام حسین نشسته بود گفتند بیا، وقتی امد امام حسین و ۷۲ نیرویش را تنها گذاشتند و آنچنان عاشورا خلق شد و ۱۴۰۰ سال است که خون ایشان جریان دارد.

پزشکیان در میانه قرائت بیانیه خطاب به حاضرین گفت: فکر می‌کنم شما خسته شدید، بیانیه را به رسانه‌ها می‌دهم از آنجا بخوانید.

وی در واکنش به همهمه هواداران با خنده گفت: حالا که این‌طور است فریاد بزنید، چه کار کنم؟ یاشاسین ایران.

رییس جمهور منتخب مردم خاطرنشان کرد: ما خاک پای همه ایرانیان هستیم. ما آمده‌ایم تا خدمتگزار مردم عزیز کشورمان باشیم. از همه شما متشکرم. خدا قوت و خدا یار و یاور تان. یا الله، یا علی مدد.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه - ۱۵ تیرماه - در سراسر کشور برگزار شد و مسعود پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای در برابر ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای سعیدجلیلی، به عنوان نهمین رییس جمهور اسلامی ایران از سوی مردم انتخاب شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.