صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

روز گذشته با مشخص شدن رئیس دولت چهاردهم، بازار سرمایه در مسیر رشد شارپی قرار گرفت. به گونه‌ای که شاخص کل دیروز ۸۸ هزار واحد و امروز ۳۷ هزار واحد جهش را تجربه کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی تالار شیشه‌ای در پایان وقت امروز با رشد ۱.۷۲ درصد به ارتفاع ۲ میلیون و ۲۲۶ هزار واحد صعود کرد. فارس، فولاد، وغدیر، تاپیکو، شستا، وبملت و شپدیس در این رشد بیشترین تاثیر مثبت را داشتند. 

شاخص کل هموزن که بیانگر بهتری از رشد برابر تمامی نماد‌های کوچک و بزرگ بازار است نیز امروز ۱.۶ درصد و شاخص فرابورس ۱.۲ درصد به ارتفاع خود افزودند. 

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم امروز به بیش از ۸ همت رسید. هر چند امروز بازار در شرایط رشد شارپی قرار داشت، اما با این حال ۳۶۳ میلیارد تومان پول حقیقی‌ها از بازار خارج شد. 

بورس در دو روز ابتدایی هفته ۶ درصد رشد داشته است. تجربه رشد‌های شارپی در چهار سال اخیر نشان داد که در رشد‌های شارپی بسیاری از فعالان بازار که از ریزش‌های گذشته خسارت‌های زیادی دیده اند، اقدام به ذخیره بخشی از سود‌های خود می‌کنند و با خروج پول‌ها از بورس، بازار سرمایه به روند نزولی یا رکودی خود باز می‌گردد. آیا اکنون هم این اتفاق رخ خواهد داد؟ 

کارشناسان متعقدند برای حفظ شرایط فعلی بورس، باید رشد پایدار قیمت‌ها در بورس صورت گیرد تا همه صنایع بورسی رشدی برابر را تجربه کنند تا همه سهم‌ها و صنایع از این رشد منتفع شوند. 

با این حال بیشتر کارشناسان معتقدند که بورس در حال حاضر شرایط لازم برای قرار گرفتن در مدار صعود را ندارد و مثبت‌های دو روز اخیر تنها واکنشی به نتیجه انتخابات بوده و تغییر دولت به تنهایی نمی‌تواند تحرکات مثبت را ادامه دار کند و احتمال مقطعی بودن این موضوع قوی‌تر است. 

به نظر می‌رسد سیاستگذارای‌های تیم اقتصادی دولت جدید در شکل گیری موج‌های نزولی یا صعودی بعدی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.