صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بانک مرکزی به متقاضیان دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳، تا سقف ۲۰۰ هزار دینار ارز تخصیص می‌دهد. قیمت این ارز حدود ۲۳ درصد کمتر از بازار آزاد است.

به گزارش شهرآرانیوز، با نزدیک‌شدن به ایام اربعین حسینی، بانک مرکزی همچون سال‌های گذشته، شرایط پرداخت ارز اربعین برای زائران را اعلام کرد. امسال هم مبلغ ارز اربعین معادل ۲۰۰ هزار دینار برای هر متقاضی است و قیمت این ارز، بر مبنای نرخ فروش اسکناس ETS یا همان معاملات الکترونیکی ارز تحت نظر بانک مرکزی تعیین می‌شود که در حال حاضر، حدود سه هزار و ۵۴۰ تومان به ازای هر ۱۰۰ دینار عراق است. به این ترتیب، متقاضیان دریافت ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین، باید حدود هفت میلیون تومان پرداخت کنند.

این در حالیست که هر ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد حدود چهار هزار و ۶۱۰ تومان معامله می‌شود. به این ترتیب، قیمت فروش ارز اربعین توسط بانک مرکزی حدود ۲۳ درصد کمتر از نرخ بازار آزاد است و زائران با دریافت ۲۰۰ هزار دینار از بانک مرکزی، حدود دو میلیون و ۱۴۰ هزار تومان نسبت به خرید ارز از بازار باز سود می‌کنند.

چگونه ارز اربعین ۱۴۰۳ را دریافت کنیم؟

ارز اربعین برای همه زائران بالای ۵ سال در نظر گرفته شده است. نخستین قدم برای متقاضیان دریافت این ارز، ثبت نام در سامانه سماح است که از تاریخ ۱۷ تیرماه، مصادف با اولین روز محرم آغاز می‌شود. نکته مهم آن است که این ارز فقط به افرادی پرداخت می‌شود که با ثبت نام در این سامانه، کد پیگیری دریافت کرده باشند.

پس از ثبت نام، متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن اصل کارت ملی و گذرنامه یا برگه تردد اربعین، از تاریخ ۲۰ مردادماه تا پنجم شهریورماه به بانک‌های منتخب ملی، صادرات، تجارت، سپه و پست بانک مراجعه و تا سقف ۲۰۰ هزار دینار، ارز اربعین دریافت کنند. البته این رقم ۲۰۰ هزار دیناری، سقف پرداخت ارز اربعین است و امکان دریافت ارز کمتر از این مقدار هم وجود دارد.

نکته قابل توجه دیگر نیز آن است که دریافت ارز اربعین، مانعی برای دریافت ارز مسافرتی یورویی محسوب نمی‌شود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.