صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای گفت که حمله موشکی اوکراین علیه خاک روسیه بدون هدایت و دخالت مستقیم آمریکا امکان‌پذیر نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه اظهار داشت: اوکراین در هدف قرار دادن شهر‌های روسیه از جمله سواستوپل با موشک‌های غربی، از کمک و هدایت مستقیم آمریکا بهره برد.

وی افزود: بدون دخالت مستقیم آمریکا در هدف‌گیری و پردازش داده‌های ماهواره‌ای، این موشک‌ها راه به جایی نمی‌برد و پاسخ ما نیز در آینده قاطع خواهد بود.

دیپلمات ارشد روسیه گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آمریکا همچنان بر عدم دخالت خود در درگیری با روسیه پافشاری می‌کنند ولی این بازی بد برای همه آشکار شده است.

در تاریخ ۲۳ ژوئن (سوم تیر)، ارتش اوکراین با استفاده از موشک‌های اتاکمس (ATACMS) مجهز به کلاهک بمب‌های خوشه‌ای متعلق به آمریکا، سواستوپل بزرگترین شهر شبه جزیره کریمه را هدف قرار داد. طبق آمار‌های رسمی در جریان این حمله دو نفر کشته و ۱۵۳ نفر از جمله ۲۷ کودک زخمی شدند.

روز بعد پس از حمله، روسیه سفیر آمریکا در مسکو را به وزارت امور خارجه احضار و در بیانیه‌ای آمریکا را مسوول مستقیم حمله به غیرنظامیان روسی اعلام کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.