صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جزئیات مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در مجلس اعلام شد

  • کد خبر: ۲۳۸۰۳۹
  • ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیات مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در مجلس را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مجتبی یوسفی در توضیح فرایند مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب، گفت: باتوجه به تأیید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، اعتبارنامه ریاست‌جمهوری توسط اعضای شورای نگهبان صادر و خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال می‌شود و بعد از صدور اعتبارنامه، مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: تحلیف حکم ریاست‌جمهوری پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور با حضور رئیس دیوان‌عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و رئیس قوه‌قضائیه انجام می‌شود. در این مراسم که در مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد، رئیس‌جمهور منتخب طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی، سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که به‌عهده گرفته است، به‌ کار گیرد و در پایان، سوگندنامه را امضا می‌کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در همین راستا ادامه داد: در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، علاوه بر رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از برخی مقامات و شخصیت‌های داخلی و خارجی نیز دعوت به‌ عمل خواهد آمد.

یوسفی بیان کرد: با توجه به اهمیت بین‌المللی مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، از جانب رئیس مجلس شورای اسلامی ستادی با چند کارگروه مسئولیت تمهید مقدمات، دعوت و استقبال از مدعوین خارجی و داخلی، اطلاع‌رسانی، امنیت و حراست و... مراسم تحلیف را عهده‌دار خواهند شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس اظهار داشت: رئیس‌جمهور بعد از مراسم تحلیف، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، دو هفته زمان دارد تا برنامه خود و همچنین وزرای کابینه را به مجلس معرفی کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به‌مدت یک هفته برنامه وزرا با حضور آن‌ها در کمیسیون‌های تخصصی ارزیابی خواهد شد و درنهایت جلسه رأی اعتماد به کابینه برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.