صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در حالی که در دو روز ابتدایی هفته بازار سهام در واکنش به انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس دولت چهاردهم، ۶ درصد رشد شارپی کرد، امروز با فروکش کردن این هیجان بازار سرمایه منفی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی تالار شیشه‌ای در جریان معاملات امروز با افت ۵ هزار واحد (۰.۲۳ درصد) به ارتفاع ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار واحد عقب نشینی کرد. در این میان نماد‌های فولاد، وبملت، حکشت و وامید بیشترین تاثیر منفی و نوری، فارس و بفجر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند. 

شاخص فرابورس با حرکتی عکس شاخص کل، ۸۰۴ واحد مثبت را ثبت کرد. شاخص فرابورس نیز ۲۶۲ واحد از ارتفاع روز گذشته خود را از دست داد. 

فعالان بازار سرمایه امروز نیز همچون روز گذشته با ذخیره سود‌های خود بخشی از سرمایه شان را از بازار خارج کردند. براین اساس امروز ۴۵۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار کوچ کرد. 

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم نیز امروز به ۵ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان رسید. 

از ابتدای هفته تا کنون شاهد افزایش ارزش معاملات بودیم که این موضوع رشد تقاضا و رشد عرضه را در پی دارد. 

کارشناسان معتقدند افزایش ارزش معاملات با فروکش کردن نسبی فشار تقاضا و افزایش حجم عرضه‌ها عاملی برای رشد ارزش معاملات محسوب می‌شود.

تجربه ریزش تاریخی سال ۹۲ نشان داد زمانی که اقبال سرمایه گذاران به بازار سهام جلب می‌شود، بهبود عواملی از جمله قیمت گذاری دستوری و دقت در تعیین نرخ بهره می‌تواند نجات دهنده بازار رکودی بورس باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.